ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ – ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ

Αν είχε επανεκλεγεί η συγκυβέρνηση της αξιολόγησης… Αν δεν είχαν γίνει οι εκλογές της 25ης Ιανουαρίου…

Τη συζήτηση αυτή που σήμερα καταθέτουμε επίσημα προς διαβούλευση, προς ενέργεια, προς προβληματισμό και ίσως προς ένα νέο συνδικαλιστικό κίνημα, τουλάχιστον σε ορισμένα ζητήματα, οφείλαμε με κάθε υπευθυνότητα να την καταθέσουμε δημόσια, όταν άλλοι, εντός και εκτός νομού, συνδικαλισταράδες αναμοχλεύουν τα νερά που οι ίδιοι θόλωσαν για να κρύψουν τις ευθύνες τους και να καλύψουν τους κολλητούς τους, διακηρύσσοντας την αντίστασή τους, αλά καρτ, στην αξιολόγηση, αντιμετωπίζοντάς μας ως ιθαγενείς ή χρυσόψαρα με ελαφρά μνήμη. Για αυτούς επιφυλάσσουμε δημόσια κριτική και πρόκληση, εφόσον σήκωσαν το γάντι της δημόσιας συζήτησης, αυτό που επί δύο και πλέον χρόνια εμείς θέσαμε ως πλαίσιο διαλόγου και λογοδότησης στους συναδέλφους. Τους καλωσορίζουμε! Θα ξαναγνωριστούμε!

Τι θα είχε συμβεί αν δεν είχαν γίνει οι εκλογές της 25ης Ιανουαρίου; Αν οι κυβερνώντες ήταν άλλοι; Αν το πολυθρύλητο ‘’Ποτάμι’’ είχε συμπλεύσει σε μια κυβερνητική πλειοψηφία με τη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ή μόνο με την πρώτη; Πώς θα ήταν η πραγματικότητα εντός των σχολικών μας μονάδων με την αξιολόγηση να εφαρμόζεται και τις πρώτες εκθέσεις χαρακτηρισμού των Δ/ντών να κατατίθενται και ακολούθως οι ίδιοι να περιμένουν προς αξιολόγηση τους συναδέλφους; Ποιο κλίμα θα επικρατούσε; Πόσοι από εμάς θα βρισκόμασταν με την ετικέτα του ‘’ΑΝΕΠΑΡΚΗ’’ σε πλήρη απαξίωση και μελλοντικά με το ερώτημα της απόλυσης, ως θυσία στις απαιτήσεις των δανειστών μας για 150.000 λιγότερους δημοσίους υπαλλήλους;

Η συζήτηση δεν γίνεται επί αφηρημένου πλαισίου ή με εικασίες και σίγουρα όχι με αφοριστική διάθεση. Βιώσαμε τα πρώτα στάδια της αξιολόγησης, τις αστείες διαδικασίες των συνεντεύξεων των Δ/ντών εκπαίδευσης με τους Δ/ντές και τους Προϊσταμένους, τις πλατφόρμες και τις διασπάσεις των συλλόγων διδασκόντων. Έχουμε ένα δείγμα της αδιαμφισβήτητης ΗΤΤΑΣ μας. Πώς αντιδράσαμε; Πώς συμπαραταχθήκαμε με το διπλανό μας; Με τη ΔΟΕ; Με το Σύλλογό μας; Πόσο πιστέψαμε στο ενδεχόμενο ΝΙΚΗΣ μας και ακύρωσης της αξιολόγησης; Ποιος μπορεί να ξεχάσει τους συναδέλφους που -έως και μεμονωμένα- έσπασαν τη στάση του συνδικάτου και έμπαιναν πέρυσι τον Ιούνιο στα σεμινάρια επιμόρφωσης της ντροπής; Ποιος μπορεί να ξεχάσει την υπαναχώρηση συναδέλφων συνδικαλιστών που έκαναν την εξ αποστάσεως επιμόρφωση σε πλατφόρμες γυρνώντας την πλάτη τους στη ΔΟΕ; Όμως σημασία δεν έχει αυτή τη στιγμή η μικρή θλιβερή εικόνα, αλλά το διήγημα συνδικαλιστών (εντός νομού), εκπαιδευτικών κύκλων και κυβερνητικών στελεχών για τα ‘’ΘΕΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ’’.

Μπορεί η αλλαγή της κυβέρνησης και η διακήρυξη ακύρωσης του Π.Δ.152/2013 να λειτούργησε ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ για πολλούς και πολλές, αλλά πλέον κάθε αντίστοιχη επίδοξη κυβέρνηση να επιβάλει αξιολόγηση, και δεν μιλάμε για τιμωρητική, εξωτερική κλπ, μιλάμε καθαρά και ξεκάθαρα για αξιολόγηση, γνωρίζει πόσο εύκολα θα πέσουμε, αυτή τη φορά ίσως και αμαχητί. Τώρα, όσο έχουμε καιρό, μιας και η νέα συγκυβέρνηση κουτοπόνηρα κάνει λόγο για αξιολόγηση ‘’άλλου είδους’’ πρέπει να κουβεντιάσουμε, να δούμε σε βάθος τις προεκτάσεις της αξιολόγησης, να εξειδικεύσουμε τη θέση μας και να την καταθέσουμε στην Ομοσπονδία μας. Συνάδελφοι, αν δεν συμβούν αυτά, σύντομα θα βρεθούμε ξανά στο παιχνίδι των κυβερνώντων που στο ψευδές διακύβευμα του οικονομικού εξορθολογισμού και της ποιοτικής αναβάθμισης του εκπαιδευτικού αγαθού, θα επιβάλλουν πολιτικές που τελικά θα επιτείνουν και θα διαιωνίζουν τις κοινωνικές ανισότητες σε εκπαιδευτικές.

Η επιστολή αυτή ενέχει ρόλο και κατάθεσης πρότασης για συζήτηση στο επόμενο Δ.Σ. και οργάνωσης Γενικής Συνέλευσης με κυρίαρχο το θέμα της αξιολόγησης, αλλά και εξειδίκευσης των εκπαιδευτικών μας πολιτικών προτάσεων. Για την προεργασία της Γ.Σ. θα εισηγηθούμε στο Δ.Σ. την οργάνωση ομάδων εργασίας, με συναδέλφους εξειδικευμένους στο αντικείμενο από τους κόλπους μας.

About Sechal Αριστοτέλης