Ενημέρωση ΔΗΣΥ-ΑΚΕ για τη Γενική Συνέλευση

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Έχοντας μπροστά μας την έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας καταθέτουμε τις προτάσεις μας, για τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο, ως ένα πρώτο βήμα διαλόγου. Στη συνέχεια οι προτάσεις αυτές και έως τη Γενική Συνέλευση του Ιουνίου θα σας γίνουν γνωστές πιο αναλυτικά και ανά θεματική ενότητα.

· Η Δημοκρατική συνεργασία είναι προσανατολισμένη :
Σε ένα συνδικαλιστικό Κίνημα ανεξάρτητο – αυτόνομο πολιτικοποιημένο, ταξικό που θα είναι τμήμα του ευρύτερου δημοκρατικού -προοδευτικού κινήματος, που θα συνενώνει κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις με όραμα και στόχο τις αρχές της ελευθερίας, της ισότητας της λαϊκής κυριαρχίας, της εθνικής ανεξαρτησίας και της κοινωνικής απελευθέρωσης. Το συνδικαλιστικό κίνημα είναι αυτόνομο, όταν δεν εξαρτάται από κόμματα, εργοδότες και κυβέρνηση, δεν χειραγωγείται και δεν εντάσσει τη στρατηγική του σε σχεδιασμούς εκτός των γραμμών του. Αναπτύσσει τη δική του τακτική και στρατηγική που εκπορεύεται από τα συνδικάτα και τους εργαζόμενους και μόνο. Γι ΄ αυτούς τους λόγους η Δημοκρατική Συνεργασία δεν έχει καμία σχέση με κανένα πολιτικό κόμμα. Τα πολιτικά κόμματα κρίνονται από εμάς, από τους εργαζόμενους, στο βαθμό που ενστερνίζονται και λύνουν τα ευρύτερα ζητήματα του λαού μας, της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
· Η Δημοκρατική Συνεργασία θεωρεί πως τα ιδεολογικοπολιτικά προτάγματα σ΄ αυτήν τη συγκυρία συνοψίζονται στα εξής :
ü Στην ισχυρή ανάδειξη των αλλαγών που απαιτούνται στην πολιτειακή, κοινωνική, οικονομική και παραγωγική οργάνωση της χώρας.
ü Στη στρατηγική που χρειάζεται η Ευρώπη για να επανασυνδεθεί με το όραμα των κοινωνιών για μια Ευρώπη των λαών και όχι των Τραπεζών.
Το συνδικάτο οφείλει να λάβει έγκαιρα το μήνυμα που εκπέμπει η πραγματικότητα. Πρέπει να «συστηθεί» ξανά στην εκπαιδευτική βάση. Να μιλήσει ξεκάθαρα και ρεαλιστικά. Να αφήσει στην άκρη τον λαϊκισμό και τον εύκολο «στρογγυλό» παραταξιακό λόγο που «αγκαλιάζει» τα πάντα για ψηφοθηρικούς λόγους. Να καταθέτει προτάσεις και να μην μένει στη στείρα άρνηση και την καταγγελιολαγνεία. Να τεκμηριώνει επιστημονικά τον λόγο του.
Καθαρές θέσεις παντού, απαλλαγμένες από τυχόν δογματισμούς και ιδεοληψίες του παρελθόντος. Διαφάνεια, αντικειμενικότητα, αξιοκρατία, παντού.

Οι θέσεις μας για τα γενικότερα θέματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.

1. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η δική μας προσέγγιση για την αξιολόγηση και η πρότασή μας.

Ο πολιτικοσυνδικαλιστικός χώρος που «καλύπτει» η Παράταξή μας πάντα είχε και έχει σαφή και τεκμηριωμένη θέση για την αξιολόγηση – αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Η Παράταξή μας διαχρονικά βρισκόταν στην πρωτοπορία της υπεράσπισης της Παιδαγωγικής Ελευθερίας και της Δημοκρατίας στο Σχολείο. Με θέσεις και αγώνες μισού αιώνα αντιστάθηκε σε επιλογές που κατηγοριοποιούσαν εκπαιδευτικούς και σχολεία και «επέβαλε» αυτή της την αντίληψη στον χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Η Παράταξή μας έχει συγκεκριμένη θέση για την αξιολόγηση. Για μια αξιολόγηση η οποία δεν θα έχει καμία σχέση με οικονομική και βαθμολογική εξέλιξη, με τιμωρίες, με ποινές, με απολύσεις, με αργίες και διαθεσιμότητες.
Μιλάμε για μια αξιολόγηση που θα αποτιμά, από τα κάτω, το παραγόμενο έργο στην εκπαίδευση, προκειμένου να βελτιώσει τους δείκτες της ποιότητας του και τελικά το προϊόν αυτό να είναι προς όφελος των παιδιών του λαϊκού σχολείου, του ελεύθερου και δημοκρατικού, του δημόσιου και δωρεάν.
Η αξιολόγηση που προτείνουμε πρέπει να λειτουργεί ως ανατροφοδοτικός μηχανισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Να αξιολογεί το σύνολο των παραγόντων που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία (εκπαιδευτική πολιτική, υποδομές, αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, επιμόρφωση, συνθήκες άσκησης εκπαιδευτικού έργου, ο ρόλος του εκπαιδευτικού, η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τους γονείς, η σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού και μια σειρά ακόμη παραγόντων), να κινείται στους άξονες προγραμματισμός, στοχοθεσία, παρακολούθηση και αξιολόγηση από συλλογικά όργανα , να έχει στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να ταυτίζεται με τη διαδικασία βαθμολογικής κατάταξης και μισθολογικής εξέλιξης.
Η διαδικασία της αξιολόγησης οφείλει να απαντά στα εξής ερωτήματα :
1. Τι προγραμματίζεται.
2. Πώς εφαρμόζεται, αυτό που προγραμματίζεται, στην πράξη.
3. Τι αξιολογείται.
4. Πώς αποτιμάται το τελικό αποτέλεσμα.
5. Ποιες πρωτοβουλίες πρέπει να αναληφθούν για τη βελτίωση τις προσπάθειας.
Για μας η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αφορά εκείνη τη διαδικασία που θα συνδέει το προϊόν της αξιολόγησης, είτε της σχολικής μονάδας, είτε της ευρείας περιφέρειας με μέτρα διορθωτικά τόσο σε οικονομική κατεύθυνση όσο και σε διδακτική και παιδαγωγική. Η διαρκής επιμόρφωση, η πλήρης υλικοτεχνική υποδομή, ο συμβουλευτικός ρόλος των στελεχών της εκπαίδευσης και μόνο, είναι κάποιες από τις δικλείδες που ασκούν προωθητικό ρόλο στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.
Εκείνο που πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους και ιδιαίτερα από τα εμπλεκόμενα μέρη είναι, ότι για να εφαρμοστεί και ιδιαίτερα να πετύχει ένα σύστημα αξιολόγησης, πρέπει να συζητηθεί και να τύχει της αποδοχής τόσο από την πλευρά των αξιολογητών, όσο και των αξιολογούμενων.
Μια τέτοιου είδους αξιολόγηση είμαστε διατεθειμένοι να συζητήσουμε.
Υπάρχει κατηγορηματική διαφωνία με τα νομοθετήματα των τελευταίων χρόνων (Ν. 3848/10, Ν. 4024/11, Π.Δ. 152/13) γιατί είναι φανερό ότι στόχος τους δεν είναι η αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου αλλά η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών η κατηγοριοποίηση των σχολείων και σε τελική ανάλυση η δημιουργία εκείνων των συνθηκών που θα μετατρέπουν τον εκπαιδευτικό σε ένα φοβισμένο και άβουλο όργανο που άκριτα και κάτω από τον φόβο τιμωριτικών διατάξεων θα εφαρμόζει όσα του επιβάλλονται.
Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν έχει ελεύθερους εκπαιδευτικούς είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί να «βγάλει» ελεύθερους μαθητές-πολίτες.
Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι, με όλες μας τις δυνάμεις, σήμερα και στο διηνεκές, θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την Παιδαγωγική ελευθερία και τη Δημοκρατία στα Σχολεία μας, το ίδιο αποτελεσματικά όπως και στο παρελθόν.

2. ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Το αίτημα για αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο ύψος του 5% επί του Α.Ε.Π., ως πρώτο βήμα προσέγγισης του Ευρωπαϊκού Μέσου Όρου, ιεραρχείται ως πρώτο στις διεκδικήσεις μας. Οι δαπάνες που διατίθενται από τον προϋπολογισμό για την Παιδεία έχουν άμεση σχέση με την ποιότητά της.
Σήμερα η συνεχιζόμενη μείωση των δαπανών για την Παιδεία συνεπάγεται τη συρρίκνωση των Πολιτικών Αντισταθμιστικής Αγωγής (Ολοήμερο Σχολείο, Τάξεις Υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, Ενισχυτική Διδασκαλία, αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό κ.λ.π.) και γενικότερα της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα σχολικής στέγης για μια άλλη χρονιά θα είναι παγωμένο μιας και δεν προβλέπεται ούτε 1 Ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Χωρίς τα απαραίτητα κονδύλια δεν μπορούν να ικανοποιηθούν μια σειρά από αιτήματα που συντελούν στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Διεκδικούμε:
ü Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ,
ü Ορθολογική κατανομή των κοινοτικών πόρων ιδιαίτερα για θεσμούς που αφορούν στην Π.Ε., τη σημασία και την αξία της οποίας όλοι αναγνωρίζουν και αποδέχονται.
ü Κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών των σχολείων.
ü Αναβάθμιση των θεσμών αντισταθμιστικής αγωγής.
ü Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών και των εκπαιδευτικών για πληρωμή λειτουργικών εξόδων, τραπεζοκόμων και καθαριότητας, εκπαιδευτικών εκδρομών, βιβλίων και για μεταφορά μαθητών.

3. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ – ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ
Ο κλάδος μας έχει ζητήσει την κατάργηση του Νέου Μισθολογίου – φτωχολογίου των Δ.Υ. που ισοπέδωσε τους μισθούς μας (Ν. 4024/2011).
Το πρόβλημα είναι ακόμη εντονότερο στους νέους εκπαιδευτικούς. Γι΄ αυτό πέρα όμως απ΄ το γενικότερο αίτημα του κινήματος για μισθούς αξιοπρέπειας πιστεύουμε ότι πρέπει να προταχθεί το αίτημα για άμεση οικονομική αναβάθμιση των νέων συναδέλφων μαςκαι είχαν τις μεγαλύτερες μειώσεις απ’ όλους μας.
Διεκδικούμε:
ü Άμεση οικονομική αναβάθμιση των νέων συναδέλφων μας με ουσιαστικές αυξήσεις στα εισαγωγικά κλιμάκια
ü Μισθούς αξιοπρεπούς διαβίωσης για τον εκπαιδευτικό.
ü Απόσυρση όλων των μνημονιακών περικοπών.
ü Αφορολόγητο στα 12.000€.
ü Ουσιαστική αύξηση της υπερωριακής αποζημίωσης.
ü Υπερωριακή αποζημίωση στους εκπαιδευτικούς που προσφέρουν διδακτικό έργο, πέρα από το προβλεπόμενο υποχρεωτικό ωράριό τους.
ü Κατάργηση του Νόμου 4024/2011

4. Ο Ν.3848/2010 – ΟΙ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΙ – ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Ο κλάδος μας έχει ζητήσει την κατάργηση του Ν.3848/2010. Η νέα κυβέρνηση , παρά τις προεκλογικές της εξαγγελίες , μετεκλογικά δηλώνει πως θα καταργήσει διατάξεις κι όχο το σύνολο του νόμου.
Στη σημερινή συγκυρία διεκδικούμε:
ü Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών με βάση το 60%-40% για να καλυφθούν όλα τα οργανικά κενά
ü Ξεκλείδωμα των πινάκων μετά τις 30/6/2010 και υπολογισμός όλης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών, χωρίς διπλασιασμό μορίων για τα δυσπρόσιτα ( από 1-9-2010 έως 30-6-2014)
ü Κατάργηση της «ποινής» για διαγραφή από τους πίνακες των αναπληρωτών σε περίπτωση παραίτησης τους
ü Δικαίωμα «αμοιβαίας» αλλαγής θέσης (απόσπασης) και δικαίωμα συνυπηρέτησης στους αναπληρωτές
ü Πρόσληψη των αναπληρωτών σε μια φάση για να μην υπάρχουν αδικίες
5. ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ως εκπαιδευτικοί ακούμε ή διαβάζουμε πολύ συχνά για «ίσες ευκαιρίες» στην Εκπαίδευση. Για να τις πετύχουμε ξεκινάμε έχοντας ως βάση την παραδοχή ότι «οι μαθητές ξεκινούν από άνισες αφετηρίες » .
Διεκδικούμε :
· Νέο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που θα προκύψει μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με το οποίο η πολιτεία θα κατοχυρώνει και θα διασφαλίζει σε όλους τους μαθητές με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες την υποστήριξη ώστε να προαχθούν «σωματικά, νοητικά , συναισθηματικά, κοινωνικά, ηθικά και αισθητικά στο βαθμό που οι δυνατότητές τους το επιτρέπουν στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, μέσα σε κλίμα ισοτιμίας, ελευθερίας ασφάλειας και σεβασμού της προσωπικότητάς τους» .
· Το νέο θεσμικό πλαίσιο φυσικά θα πρέπει να αντιμετωπίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση όχι αποσπασματικά και αποκομμένη από την υπόλοιπη εκπαίδευση αλλά ως αναπόσπαστο λειτουργικό μέρος της υποχρεωτικής Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας
· Αύξηση της χρηματοδότησης για την κάλυψη όλων των λειτουργικών δαπανών των ΣΜΕΑΕ για τον εξοπλισμό τους με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή.
· Έγκαιρη στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής από την έναρξη του σχολικού έτους.
· Άμεσο διορισμό των αποφοίτων Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής. Διορισμός μόνο με βάση το βασικό πτυχίο.
· Κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Καμία ελαστική μορφή εργασίας.
· Εξασφάλιση της μεταφοράς όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δωρεάν με τα κατάλληλα μεταφορικά μέσα και την εξασφάλιση συνοδού.
· Τμήμα Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα. Αποσύνδεση της παράλληλης στήριξης από την ύπαρξη Τ.Ε.
· Στις υπηρεσιακές μεταβολές και στις επιλογές στελεχών και προϊσταμένων να ισχύει ότι και στη Γενική Εκπαίδευση. Διευθυντές Ειδικών Σχολείων μόνο από το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Η θητεία των προϊσταμένων 4ετής.
· Όχι στην κατάργηση του πίνακα Α των αναπληρωτών
· 4 μαθητές ανά τμήμα με δυνατότητα και 3 μαθητών όπου υπάρχει διάγνωση αυτισμού και πολυαναπηρία.
· Αύξηση του αριθμού των ΚΕΔΔΥ και στελέχωση με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό
· Στελέχωση των ΕΔΕΑΥ με μόνιμο Ειδικό Εκπαιδευτικό προσωπικό. Συμμετοχή στις ΕΔΕΑΥ και των εκπαιδευτικών των τμημάτων ένταξης. Δικαίωμα ψήφου στις συνεδριάσεις των ΕΔΕΑΥ και των δασκάλων της Γενικής τάξης.
· Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό του ΣΜΕΑΕ να καλύπτει αποκλειστικά τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Σύσταση 1 οργανικής θέσης ΕΕΠ ανά 5 ΕΔΕΑΥ.
· Περιοδική επιμόρφωση για την ένταξη και την συμπερίληψη όλων των εκπαιδευτικών των Γενικών σχολείων και όχι μόνο των εκπαιδευτικών ΣΜΕΕ και Τ.Ε.
· Επαναλειτουργία των διδασκαλείων Ειδικής Αγωγής
· Κατάργηση των ΠΥΣΕΕΠ και ΚΥΣΕΕΠ όλες οι μεταβολές από ΚΥΣΠΕ και ΠΥΣΠΕ
· Για την οργανικότητα των ΣΜΕΑΕ να υπολογίζεται και ο αριθμός των οργανικών θέσεων ΕΕΠ.
· Το ωράριο των Διευθυντών 6θέσιων και άνω Ειδικών Σχολείων ανάλογο με των Διευθυντών 12θέσιων σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης. Αντίστοιχη μέριμνα και για τους Διευθυντές – Προϊσταμένους και μικρότερων Ειδικών Σχολείων.
· Μείωση διδακτικού ωραρίου των Διευθυντών – Προϊσταμένων που το σχολείο τους είναι κέντρο υποστήριξης ΣΔΕΥ
· Διορισμοί του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού ενιαία με τις ίδιες διαδικασίες με των εκπαιδευτικών.
6. ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ
Tα αντιλαϊκά – αντικοινωνικά μέτρα των τελευταίων χρόνων στερούν ακόμη και τα πλέον αυτονόητα, όπως το κοινωνικό κράτος και τη δωρεάν υγειονομική περίθαλψη από τους εργαζόμενους.
Η ενοποίηση των ασφαλιστικών Οργανισμών που παρέχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους εργαζόμενους (ΟΠΑΔ, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ και ΟΓΑ), έχει κυριολεκτικά διαλύσει και τις ελάχιστες δυνατότητες που υπήρχαν για αξιοπρεπή αντιμετώπιση των προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζουμε.

Όλοι εμείς, που έχουμε υποστεί την πιο βάρβαρη επίθεση στις αποδοχές μας, εξακολουθούμε να καταβάλλουμε ανελλιπώς τις εισφορές μας για υπηρεσίες που ουσιαστικά δεν μας παρέχονται. Σε μια σύγχρονη κοινωνία, η πιο απάνθρωπη πολιτική, είναι αυτή που στερεί από τους εργαζόμενους το αγαθό της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Διεκδικούμε:
ü Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους τους εργαζόμενους.
ü Κατάργηση της «συμμετοχής» των εργαζομένων για φάρμακα και εξετάσεις.

7. ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΑΕΠ – ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τα σχολεία αυτά, παρά τις τεράστιες αδυναμίες, τις ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό, προσέφεραν σημαντικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο στα παιδιά των χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων της πατρίδας μας, ιδιαίτερα στη σημερινή ζοφερή οικονομική πραγματικότητα, όπου πολλοί γονείς δεν έχουν ούτε τα στοιχειώδη για την επιβίωση των παιδιών τους, πόσο μάλλον για να πληρώσουν στην αγορά φροντιστήρια για Ξένες Γλώσσες, πληροφορική, μουσική, θέατρο, χορό, κλπ. Δυστυχώς όμως τα τελευταία χρόνια ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου ΄έχει απαξιωθεί ή και καταργηθεί.
Διεκδικούμε:
ü Δημιουργία των απαιτούμενων οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων για τη λειτουργία τους.
ü Τοποθέτηση δασκάλου υπεύθυνου ολοήμερου και στα ολοήμερα ΕΑΕΠ
ü Στο Ολοήμερο σχολείο να καθιερωθούν υποχρεωτικά 2 ώρες μελέτης για τις μικρές τάξεις και 1 για τις μεγάλες από εκπαιδευτικούς Π.Ε. 70
ü Άμεση επίλυση όλων των προβλημάτων υποδομών
ü Έγκαιρη πρόσληψη του εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, προκειμένου να λειτουργούν ομαλά από την έναρξη της σχολικής χρονιάς

8. ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ – ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ – ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ

Το 2011 με πρωτοβουλία της παράταξής μας έγινε μια μεγάλη τομή στο θέμα των αποσπάσεων. Για πρώτη φορά έγιναν με μοριοδότηση και σταμάτησε ένα πελατειακό σύστημα που υπήρχε τα τελευταία 50 χρόνια στην εκπαίδευση. Η ΤΟΜΗ έγινε και οι όποιες αδικίες υπήρξαν μπορούν να διορθωθούν.
Διεκδικούμε:
· Νέο Π.Δ. για τις μεταθέσεις
· Αναγνώριση της συνυπηρέτησης για όλα τα ζευγάρια εργαζομένων
· Επανεξέταση των «προκλητικών» κατηγοριών που ανήκουν στις κατά προτεραιότητα αποσπάσεις – μεταθέσεις
· Αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων (1-12)
· Διόρθωση των αδικιών που υπάρχουν στις αποσπάσεις
· Ολοκλήρωση των αποσπάσεων μέχρι τις αρχές Αυγούστου κάθε έτους.

Από τις μετατάξεις οι συνάδελφοι της ΠΕ εθίγησαν και αδικήθηκαν κατάφορα από την έλευση των συναδέλφων εκπαιδευτικών από τη ΔΕ και αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Αναφερόμαστε στις ειδικότητες που προϋπήρχαν στην ΠΕ όπως οι συνάδελφοι Αγγλικής, Φυσικής Αγωγής, Μουσικής. Οι λοιπές ειδικότητες δεν προϋπήρχαν οργανικά και επομένως δεν έθιξαν κανέναν. Στις προαναφερθείσες θιγόμενες ειδικότητες συγκαταλέγονται οι παρακάτω περιπτώσεις συναδέλφων:
· Συνάδελφοι που επί σειρά ετών αιτούνται μετάθεση στον τόπο τους ή πλησίον του τόπου συμφερόντων τους.
· Συνάδελφοι ευρισκόμενοι επί σειρά ετών στη διάθεση του οικείου τους ΠΥΣΠΕ, προφανώς άνευ οργανικής.
· Συνάδελφοι που εντός του ιδίου ΠΥΣΠΕ αιτούνται βελτίωση της οργανικής τους θέσης.
· Αδικία βέβαια συνιστά και η πλάνη στην οποία οι συνάδελφοι της ΔΕ περιέπεσαν από την πλευρά του Υπουργείου και τώρα δύο χρόνια μετά βρίσκονται στο περίμενε αφού ανακοινώθηκε ότι οι θέσεις αυτές είναι οργανικές χωρίς, ωστόσο, αυτές να έχουν ακόμη συσταθεί.
Ζητάμε άμεσα :
· Επενεξέταση όλων των υποχρεωτικών μετατάξεων από την αρχή
· Άνοιγμα νέων οργανικών θέσεων στα σχολεία διευρυμένου ωραρίου (ΕΑΕΠ) για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων
· Κατά προτεραιότητα διεκδίκηση των νέων οργανικών κενών από όλους τους συναδέλφους της ΠΕ
· Άμεση ανάρτηση των μορίων όλων των μεταταγμένων συναδέλφων από τη ΔΕ στην ΠΕ, ώστε να μην αιωρούνται τα όσα ακούγονται και γράφονται περί μετατάξεων με αδιαφανείς διαδικασίες και μεθόδους
· Όσες οργανικές θέσεις περισσέψουν, να δοθούν στους μεταταγμένους συναδέλφους της ΔΕ που επιθυμούν να μεταταγούν
· Όσοι μεταταγμένοι συνάδελφοι το επιθυμούν, να τους δοθεί το δικαίωμα της άμεσης ανάκλησης της υποχρεωτικής μετάταξης και να επιστρέψουν στη ΔΕ. Σε διαφορετική περίπτωση να παραμείνουν στη διάθεση του οικείου τους ΠΥΣΠΕ, ελλείψει οργανικών θέσεων
9. ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ
Η επιστημονική γνώση εξελίσσεται με ραγδαίο τρόπο, και η σύνθετη κοινωνικοπολιτισμική πραγματικότητα επαναπροσδιορίζει διαρκώς την έννοια της εκπαίδευσης και το ρόλο του σχολείου. Η μετεκπαίδευση δεν μπορεί να συρρικνωθεί για να εξυπηρετήσει στενές, καθαρά εργαλειακού – χρηστικού τύπου προσεγγίσεις της διδασκαλίας και της μάθησης.
Διεκδικούμε:
ü Τη διατήρηση της διετούς μετεκπαίδευσης και την αναβάθμισή της με παράλληλο άνοιγμα για όλες τις ειδικότητες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
ü Να ιδρυθούν Διδασκαλεία μετεκπαίδευσης και στα υπόλοιπα Παιδαγωγικά Τμήματα της χώρας (τις προβλέπει ο Ν.2327/95)
ü Το ΥΠΟΠΕΘ να ενθαρρύνει στηρίζοντας με κάθε τρόπο (οικονομική ενίσχυση, Διδακτικό Προσωπικό με μόνιμα μέλη ΔΕΠ, υλικοτεχνική υποδομή κ.α.) τα Π.Τ. προς την κατεύθυνση αυτή.
ü Η μετεκπαίδευση να διατηρήσει και διευρύνει το μαζικό της χαρακτήρα με αύξηση του αριθμού των εισαγομένων στα διδασκαλεία αλλά και με ουσιαστική συμμετοχή των μετεκπαιδευόμενων στην κατάρτιση των προγραμμάτων.
ü Απαιτείται αναβάθμιση της μετεκπαίδευσης, τόσο ως προς το επίπεδο των σπουδών με τη δημιουργία κατευθύνσεων (οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης – Ειδική Αγωγή – Νέες τεχνολογίες στην Εκπαιδευτική διαδικασία – Παιδαγωγική – Ψυχολογία).
ü Η διαδικασία επιλογής των Εκπαιδευτικών για τη μετεκπαίδευση να πραγματοποιείται με αδιάβλητο διαγωνισμό, με ευθύνη του ΥΠΟΠΕΘ σε συνεργασία με τα Π.Τ. τους τοπικούς Συλλόγους και τη Δ.Ο.Ε.

10. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με πόρους από τον κρατικό προϋπολογισμό, απουσιάζει παντελώς από την εκπαίδευση. Η επιμόρφωση γίνεται αποσπασματικά με χρήματα από την Ε.Ε. και αφορά ελάχιστους εκπαιδευτικούς.
Διεκδικούμε:
• Εισαγωγική επιμόρφωση, που θα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς, που για πρώτη φορά πρόκειται να αναλάβουν υπεύθυνα μια τάξη και θα επιδιώκει τον προσανατολισμό τους στη σχολική πράξη και πραγματικότητα με έμφαση στη διδακτική των μαθημάτων, στην οργάνωση της σχολικής ζωής, στη λειτουργία του σχολείου και των παραγόντων που το συλλειτουργούν.
• Περιοδική επιμόρφωση, που θα στοχεύει στη διαρκή βελτίωση της διδακτικής ικανότητας των εκπαιδευτικών και θα εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής σταδιοδρομίας τους. Πιο συγκεκριμένα, η επιμόρφωση θα γίνεται τρεις φορές κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής σταδιοδρομίας του εκπαιδευτικού. Την πρώτη φορά μεταξύ του 7ου και του 14ουέτους υπηρεσίας, τη δεύτερη μεταξύ του 15ου και του 22ου και την τρίτη φορά μεταξύ του 22ου και του 29ου. Η χρονική διάρκεια των προγραμμάτων καλύπτει ένα έτος ακαδημαϊκού πανεπιστημιακού προγράμματος μαθημάτων και πραγματοποιείται στο διάστημα Σεπτέμβριος – Ιούνιος και γίνεται με πλήρη απαλλαγή των εκπαιδευτικών από τα διδακτικά τους καθήκοντα.
• Ενδοσχολική επιμόρφωση. Τα προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς κάθε σχολικής μονάδας ή και συνεργαζόμενων σχολικών μονάδων.
• Επέκταση του προγράμματος του ΙΠΕΜ/ΔΟΕ σε νέες περιφέρειες και με νέες θεματικές ενότητες.

11. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ

ü Να μην υπάρξουν αλλαγές προς το δυσμενέστερο για τα συνταξιοδοτικά.
ü Να καταργηθεί η διάταξη που διαφοροποιεί τους εκπαιδευτικούς από τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους και τους υποχρεώνει να υποβάλλουν την παραίτηση τους από τον Απρίλιο μήνα. Να αντικατασταθεί με νέα διάταξη όπου ο εκπαιδευτικός να μπορεί να αποχωρεί όποτε το θελήσει αρκεί να έχει ενημερώσει την υπηρεσία πριν την έναρξη του σχολικού έτους.
13. Οι θέσεις μας για την Προσχολική Αγωγή.
Προτάσεις για τα Νηπιαγωγεία
· Μοριοδότηση των νηπιαγωγείων ανάλογα με τα μόρια που έχει και το όμορο δημοτικό σχολείο.
· Να τηρείται η αναλογία παιδιών – τετραγωνικών μέτρων (3τμ ανά μαθητή) σε κάθε νηπιαγωγείο.
· Στήριξη των τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης με κατάλληλα εκπαιδευμένους νηπιαγωγούς.
· Διορισμός ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, δάσκαλοι μητρικής γλώσσας) για την στήριξη των νηπιαγωγών και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που υπάρχουν στα νηπιαγωγεία.
· Διορισμός μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες και τραπεζοκόμοι).
· Ενίσχυση του θεσμού των σχολικών συμβούλων με αλλαγή στις περιφέρειες έτσι ώστε ο σύμβουλος να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της περιοχής που αναλαμβάνει, με συχνές επισκέψεις και συναντήσεις ώστε να επιτυγχάνεται ουσιαστικά ο καθοδηγητικός του ρόλος.
· Εφαρμογή της Θεσμοθέτησης του ωραρίου των νηπιαγωγών. Να εφαρμοστεί στις νηπιαγωγούς το ωράριο που ισχύει στα δημοτικά σχολεία και ορίζεται από τον νόμο 1566/1985 ως εξής:
· Να εφαρμοστεί ουσιαστικά ο νόμος Ν 3518/2006 που αφορά την υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων με υποχρεωτική βεβαίωση φοίτησης για την εγγραφή στο Δημοτικό σχολείο.
· Αλλαγή της οργανικότητας των νηπιαγωγείων με εφαρμογή του νόμου που έχει ψηφιστεί για τα πολυθέσια νηπιαγωγεία.
· Κατάλληλος και έγκαιρος προγραμματισμός για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Όχι άλλες κληρώσεις για το προνήπιο. Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση.
· Δυνατότητα επιμόρφωσης των νηπιαγωγών στις τεχνολογίες σε όλους τους νομούς.
· Συμμετοχή των Διευθυντών /Προισταμένων νηπιαγωγών σε υπηρεσιακά συμβούλια και στην επιτροπή Παιδείας όπως ορίζεται και για τους διευθυντές σχολείων.
· Ουσιαστική οικονομική στήριξη του νηπιαγωγείου.
· Να μελετηθεί η δημιουργία διευρυμένου νηπιαγωγείου με ωράριο έως τις 2.00μ.μ.
· Να ενισχυθεί το ολοήμερο νηπιαγωγείο με την υπεράσπιση του ωραρίου του. Οι πρόωρες αποχωρήσεις είναι αντίθετες στη φιλοσοφία του προγράμματος.
· Μελέτη των θεμάτων που απασχολούν την προσχολική εκπαίδευση με έρευνα και επιστημονική τεκμηρίωση.(πχ κτιριακό, ειδικότητες)
· Πραγματοποίηση ημερίδων με συνδικαλιστικό και επιστημονικό περιεχόμενο.
· Ανακοινώσεις και παρεμβάσεις ώστε να γίνονται γνωστές οι θέσεις μας για τα θέματα της Προσχολικής.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να δώσουν το παρόν στη Γενική Συνέλευση
Με την παρουσία μας διαμορφώνουμε τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης για την 84η Γενική Συνέλευση των αντιπροσώπων

ΔΗΣΥ – ΑΚΕ

About Sechal Αριστοτέλης