ΕΝΙΑΙΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ Π.Ε. ΝΟΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ-«Άκου ανθρωπάκο»

«…Επιτρέπεις στους ισχυρούς να απαιτούν τη δύναμη εν ονόματι «του ανθρωπάκου». Όμως, εσύ ο ίδιος παραμένεις βουβός. Ενισχύεις τους ισχυρούς με περισσότερη δύναμη. Επιλέγεις για εκπροσώπους ανθρώπους αδύναμους και κακοήθεις. Τελικά διαπιστώνεις πάντα, πολύ αργά, πως σ’ έπιασαν κορόιδο…»

 

Wilhelm Reich, «Άκου ανθρωπάκο»

Συνάδελφοι,

 

για μία ακόμη φορά το συνταγματικά κατοχυρωμένο αγαθό της γνώσης θυσιάζεται στον βωμό των μνημονίων, όπου η λογική της εξοικονόμησης πόρων ισοπεδώνει κάθε ποιοτικό χαρακτηριστικό στα Αναλυτικά Προγράμματα, κάθε εργασιακό δικαίωμα του εκπαιδευτικού, περιθωριοποιεί περαιτέρω τον μαθητή που χρήζει εξειδικευμένης διδασκαλίας,  υποβαθμίζει τη λειτουργία του Ολοήμερου και του ανταποδοτικού του ρόλου προς την κοινωνία, ενώ πίσω από την επίφαση ότι το «νέο σχολείο» επιδιώκει να παρέχει «ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας» κρύβεται ένα σχολείο όπου δεν προτάσσεται ο μαθητής και οι ανάγκες του, αλλά μία άτσαλη διαχείριση των γνωστικών αντικειμένων και των διδακτικών ωρών, όπου όλα εξαρτώνται από την περίσταση….

 

Ο λόγος για την αντιεκπαιδευτική απόφαση – απότοκο της εκπαιδευτικής πολιτικής για εξοικονόμηση κονδυλίων του Υπουργείου Παιδείας με αρ. Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016  για το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοημέρου Δημοτικού Σχολείου: πέραν των άλλων αδυναμιών της, εύκολα ανιχνεύει κανείς στα εδάφιά της τον ανθρωποφαγικό της χαρακτήρα, καθώς, την ανάγκη για συμπλήρωση του πλήρους υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ70 καλείται να την πληρώσει η ίδια η επαγγελματική και υπηρεσιακή υπόσταση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της ΠΕ.

 

Πολύς λόγος θα μπορούσε να γίνει για την επάρκεια στην κάλυψη όσων περιέχονται στα Α.Π.Σ., εάν τα συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα δεν διδαχτούν από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς. Μπροστά σε αυτόν τον χαμό, είναι εξίσου ανησυχητικό ότι παρακολουθούμε και μία Ομοσπονδία να αντιδρά νωχελικά, με μόνα όπλα που θεωρεί ικανά να τον αναχαιτίσουν (τον χαμό) τα δελτία τύπου και τις συναντήσεις με την ηγεσία του Υπουργείου: στην αγωνία των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της ΠΕ για το εργασιακό τους μέλλον, για την υποβάθμιση των διδακτικών τους αντικειμένων, στα ερωτήματά τους που τής απήυθυναν κατά πόσο μπορεί να κινηθεί δικαστικά για την ουσιαστική ακύρωση της Υ/Α, η Ομοσπονδία προτίμησε να περάσει ήσυχα τις καλοκαιρινές της διακοπές, απαξιώνοντας ένα μεγάλο, ενεργό συνδικαλιστικά και μάχιμο τμήμα της βάσης της.

 

Το φυσιολογικό και αναμενόμενο από τη μεγαλύτερη Ομοσπονδία της χώρας θα ήταν να βασιστεί στην πραγματικότητα, στο τι συμβαίνει σε αυτούς τους συναδέλφους και όχι στην δεοντοκρατία, στο τι θα έπρεπε να συμβαίνει και όλο αυτό να εξαντλείται σε ετεροχρονισμένα –συνήθως- δελτία τύπου: έτσι αντιλαμβάνεται την έννοια της ανατροπής;

 

Δυστυχώς, στην προκειμένη περίπτωση το ζήτημα δεν είναι εάν η ΔΟΕ αρέσκεται ή όχι στην κατασκευή μιας φανταστικής σφαίρας, εντός της οποίας αποδίδει στον εαυτό της φαντασιακή -και όχι πραγματική- υπεροχή σε ό,τι έχει να κάνει με το διεκδικητικό πλαίσιο και την έννοια του αγώνα: οφείλει να απαντήσει εάν σκοπεύει να υπερασπιστεί με τρόπο αποτελεσματικό τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της ΠΕ. Την εργασιακή τους υπόσταση και την επαγγελματική τους αξιοπρέπεια, που φθίνουν καθώς ο ένας μνημονιακός χρόνος διαδέχεται τον άλλο. Έστω και την ύστατη στιγμή κατέθεσε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ωστόσο, όσο το κείμενο της προσφυγής δεν δημοσιεύεται, εξακολουθούμε να διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις για τη βούληση του Δ.Σ. της ΔΟΕ να εκπροσωπήσει μία και ενιαία οικογένεια εκπαιδευτικών. Δυστυχώς, για άλλη μια φορά αποδεικνύεται στην πράξη πως οι αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων της Ομοσπονδίας καταργούνται ή υπονομεύονται στην πράξη. Ενώ η 85η Γ.Σ. της Ομοσπονδίας και η πλειονότητα των συνέδρων αποφάσισαν Δημοτικό Σχολείο με συνύπαρξη δασκάλων και ειδικοτήτων και διακριτούς ρόλους, διαφαίνεται πως πολλά εξ αυτών εξαντλούνται στο επίπεδο εκλογικής ενίσχυσης και δεν αποτελούν πραγματικά πολιτικά και συνδικαλιστικά διακυβεύματα.  

 

Είναι κρίσιμο ο τοπικός σύλλογος Χαλκιδικής, σε επίπεδο Δ.Σ., τουλάχιστον, να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα, σύμφωνα, εξάλλου, και με την προχθεσινή κατάθεση θεμάτων που δημοσιεύσαμε.

 

ΕΝΙΑΙΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ Π.Ε. ΝΟΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

 

About ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΚΕΝΤΡ. ΝΟΤ. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ