Ανακοίνωση για την αξιολόγηση

Το Δ.Σ. του συλλόγου σε συνεδρίασή του συζήτησε το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και τις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας και κατέληξε στα παρακάτω.

1) Η προτεινόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καμία σχέση δεν έχει με τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, αντίθετα πρόκειται για ένα εργαλείο ανατροπής του ρόλου του σχολείου που είχαν οραματιστεί οι μεγάλοι ουμανιστές παιδαγωγοί και οι εκπαιδευτικοί που αγωνίζονται καθημερινά στις σχολικές τάξεις. Γίνεται για την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών στην εκπαίδευση κατ’ εντολή της τροϊκανής υπερκυβέρνησης που έχει εγκατασταθεί, χάριν της τρικομματικής συγκυβέρνησης. Σκοπό έχει να:

  • Επιτρέψει την είσοδο ιδιωτικών συμφερόντων στην εκπαίδευση και να επιβάλλει ιδιωτικοοικονομικές αρχές λειτουργίας του δημόσιου σχολείου.
  • Πιστοποιήσει την κατηγοριοποίηση των σχολείων και να εντείνει τα ταξικά χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης

 

2) Για να  πετύχει τους στόχους της επιχειρεί να κάμψει τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών και να τους ενσωματώσει βίαια στο σχεδιασμό αυτό. Η προσωπικότητα, το επιστημονικό κύρος και η κοινωνική ευαισθησία των εκπαιδευτικών της πατρίδας μας αντιμετωπίζονται σαν εμπόδια και γι αυτό η αξιολόγηση έχει διοικητικό, τιμωρητικό και αντιεπιστημονικό χαρακτήρα.

 

3) Στην εκπαίδευση πάντα υπήρξε ισχυρός ακαδημαϊκός έλεγχος μέσω αναλυτικών προγραμμάτων, παιδαγωγικός έλεγχος μέσω των σχολικών συμβούλων, διοικητικός έλεγχος μέσω των διευθυντών σχολικών μονάδων και των διευθυντών εκπ/σης και τελικά ισχυρός κοινωνικός έλεγχος.

 

4) Η αξιολόγηση είναι προσχηματική και τα αποτελέσματά της προαποφασισμένα αφού όση προσπάθεια και να κάνουν οι εκπαιδευτικοί τα ποσοστά θετικής αξιολόγησης περιορίζονται από τον ήδη εφαρμοζόμενο νόμο του ενιαίου μισθολογίου. Εν πολλοίς 80% περίπου των εκπαιδευτικών θα υποστεί τουλάχιστον μία φορά στον εργασιακό του βίο στέρηση βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης με συνεπακόλουθη την προσωπική και επιστημονική απαξίωσή τους.

 

5) Μάρτυρες της επίθεσης που δέχεται η εκπαίδευση και οι λειτουργοί της είναι και οι εμπειρίες των εκπαιδευτικών της τάξης των τελευταίων χρόνων. Δεν επιδιώκουν την βελτίωση της εκπαίδευσης αυτοί που:

  • Άφησαν τα σχολεία χωρίς βιβλία την περυσινή σχολική χρονιά.
  • Εισήγαγαν τους εκδοτικούς οίκους, τις επιλογές και διαφημίσεις κάθε λογής εταιριών στην εκπαιδευτική διαδικασία (χορηγίες, προγράμματα).
  • Καταδίκασαν τα σχολεία να φυτοζωούν, τους μαθητές να κρυώνουν σε παγωμένες αίθουσες λόγω της υποχρηματοδότησης και ανάγκασε κάποιους διευθυντές σχολείων να επαιτούν από τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για να εξασφαλίσουν στοιχειώδεις πόρους καλής λειτουργίας των σχολείων.

 

Το Δ.Σ. του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. Κεντρικής & Νότιας Χαλκιδικής:

Χαιρετίζειτο 90 % των συναδέλφων που γύρισαν την πλάτη στο ερωτηματολόγιο –πρόκληση του υπουργείου για την αξιολόγηση και καλεί την πολιτική ηγεσία να ‘πάρει το μήνυμα’.

Καταδικάζειτην απαξιωτική για τη δημοκρατία πρόθεση του υπουργείου να  εφαρμόσει την αξιολόγηση μέσω προεδρικών διαταγμάτων χωρίς συζήτηση στη Βουλή των Ελλήνων

Δηλώνειότι είναι αποφασισμένο να εμποδίσει με κάθε τρόπο την εφαρμογή της αξιολόγησης που αν εφαρμοστεί θα οδηγήσει στην υποβάθμιση την εκπαίδευση και χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην απόλυση και την απαξίωση.

Καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς σε συσπείρωση και αγωνιστική ετοιμότητα.

Καλείόλα τα στελέχη της εκπαίδευσης και τους δ/ντές των σχολείων τώρα να πάρουν θέση αντίθεσης με την αξιολόγηση και να σταθούν στο πλάι των εκπ/κών.

 

Αποφασίζει να κινηθεί σε τρεις άξονες:

1)       Καλεί τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση. Κανείς δεν θα μας χαρίσει τίποτε. Βασιζόμαστε στη συλλογική μας δράση και στους αγώνες μας.

2)       Καλεί τη ΔΟΕ, να κινηθεί τόσο νομικά, (καταθέτοντας άμεσα προσφυγές κατά της προτεινόμενης αξιολόγησης αλλά και αγωγές κατά υπηρεσιακών παραγόντων που απεργάζονται μέσω της αξιολόγησης την προσβολή της προσωπικότητας και της τιμής των εκπαιδευτικών) όσο και πολιτικά συνδικαλιστικά οργανώνοντας την πάλη.

3)       Το ΔΣ ταυτοχρόνως με αυτά θα εξετάσει τη δυνατότητα νομικής προσφυγής και πολιτικοσυνδικαλιστικών δράσεων σε τοπικό επίπεδο.

 

  • Κανένας εκπαιδευτικός να μην συμμετάσχει στις διαδικασίες της αξιολόγησης.
  • Κανένας εκπαιδευτικός στα σεμινάρια επιμόρφωσης για την αξιολόγηση

About Sechal Αριστοτέλης