Επιστολή προς γονείς

Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

 

Αγαπητοί γονείς, με την ολοκλήρωση του πρώτου τριμήνου του ακαδημαϊκού έτους οφείλουμε να απευθυνθούμε σε εσάς, τους καθημερινούς συνεργάτες μας, ανακοινώνοντας δημόσια όσα προβλήματα κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε. Η συμπόρευσή μας πραγματώνεται με δράσεις και πρωτοβουλίες σε ένα σχήμα ομόκεντρων κύκλων, όπου στο κέντρο της στόχευσής μας βρίσκονται τα παιδιά μας, οι μικροί μαθητές. Στην επίτευξη των παράλληλων και κοινών στόχων μας, βρήκαμε αναπάντεχα ισχυρή αντίσταση και διαρκείς υπονομευτικές ενέργειες από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Παράλληλα, μεθοδευμένες από την Ε.Ε. πολιτικές υποβαθμίζουν συστηματικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών διαλύοντας τη ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Η υποχρηματοδότηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος αποτελεί μια διαπιστωμένη πραγματικότητα εδώ και δεκαετίες, όπως και το πάγιο αίτημα για επένδυση στην εκπαίδευση του 5% του ΑΕΠ. Δεν εθελοτυφλούμε. Γνωρίζουμε τις δυνατότητες της χώρας, βιώνουμε οι ίδιοι στο μισθό μας την οικονομική ένδεια. Αυτό που δεν δεχόμαστε, είναι η επέκταση της εξαθλίωσης στις βασικές αποστολές ενός κράτους πρόνοιας, στην υγεία και στην εκπαίδευση. Οι κεντρικές στοχεύσεις του δυτικού πολιτισμού, σε ένα ευνομούμενο κράτος αποτελούν αδιαμφισβήτητες προτεραιότητες, αλλά όχι στην Ελλάδα του 2014 και των μνημονιακών κυβερνητικών επιλογών. Τις συνέπειες στο χώρο της υγείας τις βιώνουμε καθημερινά όλοι. Στο χώρο της εκπαίδευσης ακριβώς τα ίδια. Απαξίωση σε όλους τους επιμέρους τομείς της.

Για πρώτη φορά, τα τελευταία χρόνια, υπάρχει κινητικότητα εκπαιδευτικών μεσούσης της σχολικής χρονιάς. Εκπαιδευτικοί λειτουργοί μετακινούνται με αποσπάσεις από νομό σε νομό, όταν θα μπορούσε η πολιτική ηγεσία να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία από τον Αύγουστο, ικανοποιώντας την ελάχιστη απαίτηση να μην διαλυθούν οικογένειες εκπαιδευτικών ή να αντιμετωπιστούν έκτακτες προσωπικές ανάγκες, ακόμα και ιατρικού χαρακτήρα. Για πρώτη φορά χιλιάδες ώρες χάθηκαν στα Δημοτικά Σχολεία εξαιτίας της απουσίας εκπαιδευτικών ειδικοτήτων πρωτίστως και φυσικά ακόμα και δασκάλων. Για πρώτη φορά δεν πραγματοποιήθηκε κανένας διορισμός μόνιμου προσωπικού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Για πρώτη φορά ενώ διανύουμε τα μέσα του σχολικού έτους, Ολοήμερα Νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν στο Νομό Χαλκιδικής. Για πρώτη φορά δεν καλύφθηκαν ακόμα οι ανάγκες στα τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης ή και κατ’ οίκον διδασκαλίας για μαθητές με γνωματεύσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Για πρώτη φορά αντιμετωπίζουμε αντίστοιχη πολιτική αναλγησία απέναντι σε μαθητές που χρήζουν αντισταθμιστικής αγωγής και παρέμβασης.

Αγαπητοί γονείς, η πολιτική ηγεσία αντιλαμβάνεται το αρραγές μέτωπο εκπαιδευτικών και γονέων. Το διαπίστωσε με το σαφέστερο τρόπο φέτος. Διαπίστωσε πως παρά τις προσπάθειές της να υπονομεύσει κάθε πτυχή της αποστολής της να προσφέρει ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, βρήκε απέναντί της τις προσπάθειες μας. Απέναντι στις πολιτικές αποδόμησης που εφάρμοσε βρήκε αποφασισμένους γονείς και εκπαιδευτικούς να οικοδομούν. Στη διάρρηξη αυτής της δυναμικής σχέσης, αυτής της σχέσης συνεργατικότητας και κοινής στόχευσης, εφηύρε το επιχείρημα της ‘’αξιολόγησης των εκπαιδευτικών’’, υπό το πρόσχημα αναβάθμισης της εκπαίδευσης. Η πολιτική ηγεσία που υποχρηματοδοτεί, που δεν καλύπτει τα κενά εκπαιδευτικών, που αυξάνει τον αριθμό των παιδιών στις τάξεις στα 28, που μετακινεί εκπαιδευτικούς ακόμα και σήμερα, που δεν καλύπτει δαπάνες ειδικών παιδαγωγών, αυτή η πολιτική ηγεσία, προφασίζεται βούληση για αναβάθμιση της εκπαίδευσης, αξιολογώντας τους εκπαιδευτικούς.

Εδώ και 20 περίπου χρόνια οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν πάρει θέση ανοικτά και ξεκάθαρα. Δεν είμαστε κατά της αξιολόγησης. Δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση, δεν την αντιμετωπίζουμε ως ‘’μπαμπούλα’’. Αντιτιθέμεθα, όμως, σθεναρά, σε μια αξιολόγηση που απαξιώνει, που τιμωρεί, που βασίζεται σε υποκειμενικά κριτήρια και τελικά στοχεύει στη μεταβίβαση των ευθυνών της πολιτικής ηγεσίας στους λειτουργούς της παιδείας. Αντιτιθέμεθα σε όσους δεν τολμούν να έρθουν στα σχολεία μας, να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα, αλλά ταυτόχρονα κάνουν κάθετί για να βυθίσουν την παιδεία μας στην ένδεια που οι ίδιοι επέλεξαν ως στρατηγική.

Ως επαγγελματικός κλάδος, αλλά κυρίως, και έτσι αισθανόμαστε, ως λειτουργοί, δεν καμπτόμαστε από τις επιθέσεις, δεν κρυβόμαστε πίσω από τις παιδαγωγικές μας ευθύνες, δεν αποφεύγουμε να σας κοιτάξουμε στα μάτια. Εμείς γνωριζόμαστε, συμπορευόμαστε χρόνια στις ίδιες αγωνίες, στις ίδιες στοχεύσεις. Σε εσάς απευθυνόμαστε, δημόσια και ξεκάθαρα, καλώντας σας να προασπιστούμε δυναμικά και ενιαία την απαίτηση για ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Καμία έκπτωση στην παιδεία των παιδιών μας δεν μπορεί να δικαιολογηθεί στο διακύβευμα ενός νεφελώδους πρωτογενούς πλεονάσματος ή ενός δήθεν οικονομικού εξορθολογισμού σε στόχους και αριθμούς.

 

 

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.

 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΟΔΟΣ ΔΙΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ.

 

Η ΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.

 

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ, ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΤΟ ΑΥΤΟΝΗΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ, ΠΛΟΥΡΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

 

 

 

 

Δ.Σ.

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ & ΝΟΤΙΑΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

 

About Sechal Αριστοτέλης