Πρόγραμμα δράσης 2018-2020

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Η  νέα σχολική χρονιά  βρίσκει την εκπαίδευση αντιμέτωπη με πάρα πολλά προβλήματα για τα οποία η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιβάλλεται να δώσει λύσεις και  το συνδικαλιστικό κίνημα να προχωρά σε δρόμους παρέμβασης με τεκμηριωμένα επιχειρήματα και σχεδιασμό αγώνων περιφρούρησης των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

            Οι χιλιάδες αναγκαίοι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών παρέμειναν ζητούμενο για άλλη μια χρονιά με την «προοπτική» ανακοινώσεων από τον Υπουργό Παιδείας. Οι υποσχέσεις του πρωθυπουργού, όπως αποτυπώθηκαν στην ομιλία του στη Δ.Ε.Θ., για άμεση πραγματοποίηση 4.500 διορισμών στην Ειδική Αγωγή (ΕΕΠ και Ε.Β.Π.) δίχως καμία διευκρίνιση για την κατανομή τους και προσδιορισμό της “άμεσης πραγματοποίησης” έφεραν σε αμηχανία ακόμα και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που προσπάθησε να πείσει ότι δεν θα είναι και οι μόνοι διορισμοί.

Η τοποθέτηση 12.392 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, επιβεβαίωσε ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών πραγματοποιούνται για κάλυψη πάγιων και όχι έκτακτων αναγκών (που με το «καλημέρα» εμφανίστηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία των αιρετών μας, να αγγίζουν τα 4.500 κενά) ενώ η κάλυψη των αναγκών στην παράλληλη στήριξη (αγγίζουν τα 2.750 κενά από τις 4.500 συνολικά) δεν πρόκειται και φέτος να υπάρξει οδηγώντας τις οικογένειες σε ιδιωτικές λύσεις.

Οι αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση – που προωθεί η κυβέρνηση-  είχαν και έχουν ως στόχευση την εξοικονόμηση προσωπικού (π.χ. κατάργηση του σταθερού δασκάλου-υπεύθυνου του ολοήμερου προγράμματος στα δημοτικά, μείωση ωρών σε διδακτικά αντικείμενα χωρίς συνολική αναδιάρθρωση αναλυτικών προγραμμάτων, συγχωνεύσεις δομών κ.α.) ρυθμίσεις που οδηγούν σε τεχνητά πλεονάσματα, αύξηση μαθητών ανά τμήμα με υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε όμορες σχολικές μονάδες (με την εφαρμογή των 3μελών επιτροπών), επιβάρυνση και ελαστικοποίηση ωραρίου και εργασιακών σχέσεων.

Η ελαστικοποίηση, παράλληλα, των μορφών αναπλήρωσης, των άνισων δικαιωμάτων μεταξύ αναπληρωτών και μόνιμων συναδέλφων, η προοπτική μιας παρατεταμένης εργασιακής αναπλήρωσης με άξονα την αδιοριστία αυξάνουν την εργασιακή ανασφάλεια, ενώ η μισθολογική εξέλιξη κινείται σε δυσανάλογα αργούς ρυθμούς με την συνεχή αύξηση φορολογικών βαρών που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο το βιοτικό επίπεδο των εκπαιδευτικών και το εργασιακό τοπίο.

Η απουσία τολμηρών κινήσεων από πλευράς Υπουργείου για τη γενίκευση της εφαρμογής της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα, σε συνδυασμό με το πραγματικό γεγονός ότι 35.000 παιδιά 0-3 ετών έμειναν εκτός παιδικών σταθμών, ενισχύει τη θέση του κλάδου για άμεση εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα και αναδεικνύει τα τεράστια ψεύδη με τα οποία η ΚΕΔΕ και οι συνοδοιπόροι της βομβάρδιζαν την κοινή γνώμη, μιλώντας για κλείσιμο παιδικών σταθμών και απολύσεις εργαζομένων σε αυτούς.

ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΚΑΙΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ:

  • Άμεση απόσυρση των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων για το Ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, την Ειδική Αγωγή
  • Κανένα νήπιο & προνήπιο έξω από το δημόσιο Νηπιαγωγείο. Κανένα παιδί έξω από το σχολείο μέχρι τα 18 του χρόνια.
  • Ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στο δημόσιο σχολείο. Να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την ουσιαστική εκπαιδευτική στήριξη τους στη πράξη και όχι στα λόγια.
  • Μαζικοί – Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων τώρα για την κάλυψη όλων των αναγκών
  • Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα με μοναδικά κριτήρια την προϋπηρεσία και το πτυχίο.
  • ΟΧΙ στις υποχρεωτικές μετακινήσεις και τις πλασματικές υπεραριθμίες. Οργανική θέση για όλους.
  • Να ανοίξουν επιτέλους τώρα όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και να στελεχωθούν με όλο το μόνιμο και αναγκαίο προσωπικό. Κανένα παιδί έξω από τη δομή που έχει ανάγκη.
  • Να υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος για τη λειτουργία του ολοήμερου.
  • Να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα (έως 15 νηπιαγωγείο, Α, Β, Δημοτικού. Έως 10 σε εργαστήρια και κατευθύνσεις. Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές)
  • Να εφαρμοστεί ο νόμος για παραπέρα μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχουν διαγνώσεις για μαθητές που χρειάζονται ειδική παιδαγωγική στήριξη.
  • Ούτε ένα 1€ από την τσέπη των λαϊκών οικογενειών για υλικά, αναλώσιμα. Έκτακτη χρηματοδότηση των Σχ. Επιτροπών.
  • Πρόσληψη όλων των καθαριστριών με μόνιμη και σταθερή εργασία για καθαρά σχολεία.
  • Εκπτωτική κάρτα μετακινήσεων για τους εκπαιδευτικούς μέλη του συλλόγου στα ΜΜΜ

ΑΞΟΝΕΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ:

  • Ανάκτηση απωλειών σε οικονομικό, εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό επίπεδο (μισθοί, μόνιμοι διορισμοί ,επαναφορά στην πρότερο  κατάσταση του ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και ολοήμερου Νηπιαγωγείου , ειδική αγωγή κλπ)
  • Προάσπιση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
  • Μελέτη και προβολή των προτάσεων και των αιτημάτων μας, με ενεργοποίηση όλου του δυναμικού του συλλόγου μας, με την αναβάθμιση και λειτουργία των Γ.Σ. και τη μόνιμη επαφή με τους συναδέλφους.
  • Κοινοί αγώνες με την ΑΔΕΔΥ (για ζητήματα όπως μισθοί, συντάξεις, δικαιώματα δημοσίων υπαλλήλων, εργασιακές σχέσεις, απολύσεις) με την ΕΛΜΕ για τα προβλήματα της εκπαίδευσης.
  • Επιστροφή 13ου &14ου μισθού.
  • Σεβασμός στις αποφάσεις της ΔΟΕ και ανάπτυξη μιας παραγωγικής ,κριτικής, δημιουργικής σχέσης.
  • Ανάπτυξη της αντιφασιστικής ,αντιρατσιστικής δράσης ενάντια σε και κάθε μορφής αποκλεισμού και διακρίσεων οι οποίες δηλητηριάζουν την κοινωνία και ανατρέπουν τις ανθρωπιστικές και παιδαγωγικές αρχές που χαρακτηρίζουν κάθε εκπαιδευτικό. Σαφή και αδιαμφισβήτητη καταδίκη του φασισμού και των εκπροσώπων του.
  • Απλώνουμε το χέρι στους πρόσφυγες και τα παιδιά τους. Παλεύουμε ενάντια στην αιτία του ξεριζωμού και της μετανάστευσης!!

ΠΟΛΙΤΙΚΑ:

  • Ενεργητική  αλληλεπίδραση με τη ΔΟΕ, την τοπική ΕΛΜΕ, το Νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ και το Εργατικό Κέντρο Χαλκιδικής και με τους πρωτοβάθμιους συνδικαλιστικούς φορείς του Νομού Χαλκιδικής

Εκπροσώπηση σε κάθε κοινωνική ή εργασιακή διεκδίκηση.

  • Ανάδειξη των κοινωνικών προβλημάτων, όπως αυτά εκφράζονται και αναπτύσσονται στον βασικό πυρήνα της κοινωνίας, στα σχολεία, με ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης. με : δημόσιες τοποθετήσεις του συνδικάτου, κείμενα διαλόγου και προβληματισμού προς τους γονείς, παράθεση συνεντεύξεων τύπου και θεματικές εκδηλώσεις για ζητήματα ξενοφοβίας, ρατσισμού, σχολικής βίας κλπ στα σχολεία μας και στην κοινωνία.
  • Παρεμβάσεις και τοποθετήσεις επί των μειζόνων πολιτικών θεμάτων δημόσια, αλλά και ανάληψη πρωτοβουλιών.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ: 

  • Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας με ενημερωτικό υλικό, με παρεμβάσεις στα τοπικά ΜΜΕ και με συναντήσεις με τον Δ/ντή Εκπαίδευσης και τους Σχολικούς Συμβούλους, θα διατηρήσει τα θέματα της παιδείας στην επικαιρότητα.
  • Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στις εργασιακές μας θέσεις, τη λειτουργία του σχολείου πάνω σ αυτές και την κτιριακή υποδομή, ώστε να δημιουργηθούν συσπειρώσεις με γονείς και άλλους φορείς.
  • Αξιοποίηση της ιστοσελίδας του συλλόγου. Αξιοποίηση συναδέλφων με γνώσεις πληροφορικής, πρόβλεψης στην ιστοσελίδα για ειδικό τομέα ενός ανοικτού forum ανταλλαγής απόψεων και επικοινωνίας. Καταχώρηση όλης της κείμενης εκπαιδευτικής νομοθεσίας.
  • Οργάνωση κατά το δυνατόν  διαπαραταξιακών κλιμακίων ενημέρωσης από τα μέλη του Δ.Σ., ανεξάρτητα από υφιστάμενη αγωνιστική κινητοποίηση όπου θα συζητά με τους συναδέλφους και θα προγραμματίζει συσκέψεις – ανοιχτές συζητήσεις κλπ.
  • Οργάνωση συνδέσμων στα σχολεία όλου του Νομού για ευελιξία επικοινωνίας και αλληλοτροφοδότησης, ως προέκταση του Δ.Σ.
  • Ενίσχυση των δράσεων αλληλεγγύης μεταξύ των μελών του συλλόγου.
  • Ανάληψη πρωτοβουλιών κοινωνικής διάστασης και απήχησης εμπεδώνοντας  κλίμα αλληλεγγύης και κοινωνικής παρουσίας με τους πολίτες.
  • Συνέχιση των εκδηλώσεων που στόχο έχουν τη σύσφιξη των σχέσεων των μελών μας( δράσεις, ημερίδες, χορός, εκδρομές).
  • Δημιουργία τράπεζας αίματος των εκπαιδευτικών του Ν.Χαλκιδικής.
  • Συνεδριάσεις του Δ.Σ. σε διαφορετική κάθε φορά σχολική μονάδα.
  • Επαφή με Συλλόγους ΠΕ άλλων Νομών, κυρίως σε θέματα ανάληψης & συντονισμού κοινών δράσεων, όπως απεργιακές κινητοποιήσεις, δράσεις κατά της αξιολόγησης  κλπ.
  • Προταση για αλλαγή καταστατικού σε σχεση με την εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση.
  • Πιστή τήρηση και εφαρμογή του καταστατικού και των άρθρων του.

ΠΑΙΔΕΙΑ:

  • Δημιουργία ομάδων εργασίας προτάσεων και θέσεων επί όλων των εκπαιδευτικών θεμάτων που θα κατατίθενται προς έγκριση στα μέλη του συλλόγου και δημοσιοποίηση προς την κοινωνία και τη ΔΟΕ.
  • Οργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων του Δ.Σ. με ομάδες εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, καταγραφή προβλημάτων/αιτημάτων/προτάσεων, επεξεργασία και διαβίβασής τους στην αρμόδια ομάδα εργασίας.
  • Επικοινωνία με τους Συλλόγους Γονέων, αμοιβαία ενημέρωση και κοινές δράσεις σε θέματα παιδείας και τοπικού ενδιαφέροντος ζητήματα.
  • Οργάνωση ιστορικού αρχείου εκπαίδευσης και συνδικαλιστικού κινήματος Π.Ε. στο Νομό Χαλκιδικής από τη σύσταση του συλλόγου έως σήμερα.
  • Οργάνωση ενημερωτικών ημερίδων –διημερίδων

About the Author