ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ 2013-2014

Στην έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 9ης Δεκεμβρίου 2013, ΟΜΟΦΩΝΑ, αποφασίστηκε και εγκρίθηκε το Πρόγραμμα Δράσης του Συλλόγου για το έτος 2013-2014, όπως παρατίθεται παρακάτω.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ 2013-2014

 Στη δύνη των μνημονιακών υποχρεώσεων και δεσμεύσεων που ανέλαβαν οι Ελληνικές κυβερνήσεις της τελευταίας τετραετίας, δίχως τη λαϊκή συγκατάθεση ή νομιμοποίηση, η κοινωνία μας γνωρίζει εκφυλιστικές τάσεις, ως αποτέλεσμα της φτώχειας. Η διόγκωση της ανεργίας, ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων, η επιστροφή στον εργασιακό μεσαίωνα ως προς τις ώρες εργασίας και την αμοιβή, η απαξίωση κάθε έννοιας νομιμότητας με την τακτική κατάργησης φορέων και οργανισμών με τακτικές ‘’ξαφνικού θανάτου’’, η επιθετική στρατηγική της κυβέρνησης που εκφράζεται με απειλές και διαδικασίες πειθαρχικού ελέγχου προς τους συνδικαλιστές και τους διαμαρτυρόμενους, αλλά και δεκάδων άλλων σημαντικών παρενεργειών που βιώνουν οι πολίτες, δημιουργούν νέα δεδομένα στην κοινωνική οργάνωση και συγκρότηση.

 

Ο χώρος της παιδείας βρίσκεται σε πλήρη απαξίωση από τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών. Με συνεχή υποχρηματοδότηση, αδυναμία ανταπόκρισης, του Υπουργείου Παιδείας, ακόμα, και στην κάλυψη των λειτουργικών κενών στα σχολεία όλων των βαθμίδων, με διαρκή ρατσιστική διάθεση απέναντι στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ή σωματικές ανάγκες, με πειθαρχικό έλεγχο/εκφοβισμό των λειτουργών για ιδιωτικά θέματα ή συνδικαλιστικής συμμετοχής και δράσης, αλλά και με άλλα μέτρα ή πολιτικές επιλογές, απαξιώνεται καθημερινά το δημόσιο σχολείο. Η στρατηγική της κυβέρνησης βρίσκεται ακριβώς στην πλήρη απαξίωση του δημόσιου σχολείου, ευνοώντας την ανάπτυξη και εμπέδωση του σχολείου της αγοράς. Του σχολείου που δεν σέβεται ιδιαιτερότητες, που εφαρμόζει τον ανταγωνισμό και τις συνεχείς αυστηρές επιλεκτικές διαδικασίες ως επικαλούμενο μέσο ποιοτικής αναβάθμισης, που μετατρέπει τις κοινωνικές ανισότητες σε εκπαιδευτικές ανισότητες, επιτείνοντας την ταξική εκπαίδευση, που χάνει το μορφωτικό/παιδευτικό του ρόλο υποταγμένο στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και των πολυεθνικών επιχειρήσεων.

Με πλήρη κυβερνητική επίγνωση και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ να αδυνατεί να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις ανάγκες της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί αποτελούν το τελευταίο οχυρό διαφύλαξης του ρόλου, του έργου και της προοπτικής του δημόσιου σχολείου και θεματοφύλακα της αντιαυταρχικής και δημοκρατικής εκπαίδευσης, επικεντρώνει την πολεμική της στην πλήρη απαξίωσή τους. Στον πόλεμο της κυβέρνησης προς τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς υπολανθάνει η γενικότερη στρατηγική επιλογή προς το σύνολο των εργαζόμενων, της διάρρηξης του ενιαίου μετώπου των εργαζόμενων, της στόχευσης σε ανάπτυξη αρνητικών κοινωνικών αναπαραστάσεων εναντίον τους, που θα τους μετατρέψει σε αναλώσιμο προσωπικό ευέλικτης απασχόλησης.

Στην πρόσφατη Γ.Σ. της 5ης Νοεμβρίου 2013, το συνδικάτο συνολικά εκφράστηκε στην κατεύθυνση ανάδειξης των προβλημάτων της παιδείας και της κοινωνίας. Η εντολή δημιουργίας κοινωνικού και εκπαιδευτικού μετώπου, μαζί με την κοινωνία, υπεράνω συντεχνιακών συμφερόντων και μικροστοχεύσεων αποτελεί το κεντρικό διακύβευμα του συνδικάτου σήμερα. Σ’ αυτή την κατεύθυνση το Δ.Σ. του Συλλόγου, συγκρότησε το πρόγραμμα δράσης για το έτος 2013-4.

 

ΑΞΟΝΕΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ:

1. Μελέτη και προβολή των προτάσεων και των αιτημάτων μας, με ενεργοποίηση όλου του δυναμικού του συλλόγου μας, με την αναβάθμιση και λειτουργία των Γ.Σ. και τη μόνιμη επαφή με τους συναδέλφους.

2. Κοινή αγώνες με την ΑΔΕΔΥ (για ζητήματα όπως μισθοί, συντάξεις, δικαιώματα δημοσίων υπαλλήλων, εργασιακές σχέσεις, απολύσεις) με την ΕΛΜΕ για τα προβλήματα της εκπαίδευσης.

3. Σεβασμός στις αποφάσεις της ΔΟΕ και άμεση επικοινωνία και κοινοποίηση της αλληλογραφίας στα μέλη μας.

4. Ανάπτυξη της αντιφασιστικής, αντιρατσιστικής και κάθε μορφής αποκλεισμού και διακρίσεων οι οποίες δηλητηριάζουν την κοινωνία και ανατρέπουν τις ανθρωπιστικές και παιδαγωγικές αρχές που χαρακτηρίζουν κάθε εκπαιδευτικό.

 

 

ΠΟΛΙΤΙΚΑ:

1. Ενεργητική  αλληλεπίδραση με τη ΔΟΕ, την τοπική ΕΛΜΕ, το Νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ και το Εργατικό Κέντρο Χαλκιδικής.

2. Διενέργεια επαφών με πρωτοβάθμιους συνδικαλιστικούς φορείς και σωματεία του Νομού Χαλκιδικής για την ανάπτυξη κοινού διεκδικητικού μετώπου. Εκπροσώπηση σε κάθε κοινωνική ή εργασιακή διεκδίκηση.

3. Ανάδειξη των κοινωνικών προβλημάτων, όπως αυτά εκφράζονται και αναπτύσσονται στον βασικό πυρήνα της κοινωνίας, στα σχολεία, με ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης.

4. Ενημέρωση των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και των βουλευτών/πολιτευτών του Ν.Χαλκιδικής με δημόσια κατάθεση προτάσεων και κλήση τους για δημόσια αξιολόγηση και τοποθέτηση επί των προτάσεών μας.

5. Διενέργεια εκδήλωσης με θέμα την παιδεία, τα προβλήματα και τις μελλοντικές προοπτικές με τη συμμετοχή των βουλευτών/πολιτευτών όλων των κομμάτων (πλην της Χρυσής Αυγής).

6. Ανάληψη πρωτοβουλιών με: δημόσιες τοποθετήσεις του συνδικάτου, κείμενα διαλόγου και προβληματισμού προς τους γονείς, παράθεση συνεντεύξεων τύπου και θεματικές εκδηλώσεις για ζητήματα ξενοφοβίας, ρατσισμού, σχολικής βίας κλπ στα σχολεία μας και στην κοινωνία.

7. Ανάδειξη του ζητήματος της εξόρυξης χρυσού στην Χαλκιδική και των συναφών περιβαλλοντικών συνεπειών.

8. Παρεμβάσεις και τοποθετήσεις επί των μειζόνων πολιτικών θεμάτων δημόσια, αλλά και ανάληψη πρωτοβουλιών.

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ:

1. Αξιοποίηση της ιστοσελίδας του συλλόγου. Αξιοποίηση συναδέλφων με γνώσεις πληροφορικής, πρόβλεψης στην ιστοσελίδα για ειδικό τομέα ενός ανοικτού forum ανταλλαγής απόψεων και επικοινωνίας. Καταχώρηση όλης της κείμενης εκπαιδευτικής νομοθεσίας.

2. Δημοσιοποίηση των πρακτικών Γ.Σ. και Δ.Σ. στην ιστοσελίδα του συλλόγου.

3. Δημοσιοποίηση των δαπανών του συλλόγου.

4. Σύναψη σύμβασης νομικής συνδρομής με εργατολόγο για τα μέλη του συνδικάτου με συνδικαλιστική κάλυψη επί οιουδήποτε υπηρεσιακού ζητήματος σε συνεργασία με το Δικηγορικό Σύλλογο Χαλκιδικής.

5. Εκτύπωση αφίσας και banner ενημέρωσης της κοινής γνώμης.

6. Ενεργοποίηση των γραφείων του συλλόγου στον Πολύγυρο, με εβδομαδιαία παρουσία μέλους του συλλόγου στα γραφεία για επικοινωνία και καταγραφή προβλημάτων.

7. Οργάνωση διαπαραταξιακών κλιμακίων ενημέρωσης σε μηνιαία βάση από τα μέλη του Δ.Σ., ανεξάρτητα από υφιστάμενη αγωνιστική κινητοποίηση.

8. Οργάνωση συνδέσμων στα σχολεία όλου του Νομού για ευελιξία επικοινωνίας και αλληλοτροφοδότησης, ως προέκταση του Δ.Σ.

9. Δημιουργία πολιτιστικών και αθλητικών ομάδων με εκδήλωση ενδιαφέροντος από τα μέλη.

10. Ενίσχυση των δράσεων αλληλεγγύης μεταξύ των μελών του συλλόγου.

11. Ανάληψη πρωτοβουλιών κοινωνικής διάστασης και απήχησης εμπεδώνοντας κλίμα αλληλεγγύης και κοινωνικής παρουσίας με τους πολίτες.

12. Οργάνωση εκδηλώσεων πολιτιστικού χαρακτήρα για τα παιδιά των συναδέλφων.

13. Δημιουργία τράπεζας αίματος των εκπαιδευτικών του Ν.Χαλκιδικής.

14. Σύνταξη κανονισμού λειτουργίας του Δ.Σ.

15. Συνεδριάσεις του Δ.Σ. σε διαφορετική κάθε φορά σχολική μονάδα.

16. Λήψη μέτρων για την απεργοσπασία.

 

ΠΑΙΔΕΙΑ:

1. Δημιουργία ομάδων εργασίας προτάσεων και θέσεων επί όλων των εκπαιδευτικών θεμάτων που θα κατατίθενται προς έγκριση στα μέλη του συλλόγου και δημοσιοποίηση προς την κοινωνία και τη ΔΟΕ.

2. Οργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων του Δ.Σ. με ομάδες εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, καταγραφή προβλημάτων/αιτημάτων/προτάσεων, επεξεργασία και διαβίβασής τους στην αρμόδια ομάδα εργασίας.

3. Επικοινωνία με τους Συλλόγους Γονέων, αμοιβαία ενημέρωση και κοινές δράσεις σε θέματα παιδείας και τοπικού ενδιαφέροντος ζητήματα.

4. Οργάνωση ιστορικού αρχείου εκπαίδευσης και συνδικαλιστικού κινήματος Π.Ε. στο Νομό Χαλκιδικής από τη σύσταση του συλλόγου έως σήμερα.

5. Οργάνωση σε ετήσια βάση 2 ενημερωτικών ημερίδων σε Πολύγυρο και Ν.Μουδανιά σε καίρια θέματα παιδείας με αξιοποίηση και του επιστημονικού προσωπικού του συλλόγου.

 

 Για το Δ.Σ. του Συλλόγου

About the Author