ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Υποχρεωτική μετακίνηση συναδέλφων από το ολοήμερο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΘΕΜΑ :Υποχρεωτική μετακίνηση συναδέλφων από το ολοήμερο τμήμα στην πρωινή ζώνη.

Την ημέρα της πραγματοποίησης της Γ. Συνέλευσης του Συλλόγου μας παρακολουθήσαμε ένα ακόμη επεισόδιο του φετινού σίριαλ της υποστελέχωσης των σχολικών μονάδων.
Αντιληφθήκαμε πως μετακινήθηκαν υποχρεωτικά συνάδελφοι από το ολοήμερο τμήμα στην πρωινή ζώνη μαθημάτων και έτσι «χρεώθηκαν» στο πληροφοριακό σύστημα “Myschool”.
Η συγκεκριμένη ενέργεια, από πλευράς διοίκησης, έρχεται σε υλοποίηση της εγκυκλίου με ημερομηνία 16/10/2015 του Υπουργού Παιδείας με θέμα την κάλυψη των λειτουργικών κενών στα ολοήμερα.
Την επόμενη ημέρα από την υποχρεωτική αυτή ανάθεση λάβαμε γνώση και της οδηγίας του Περιφερειακού Δ/ντή με ημερομηνία 20/10/2015 όπου στο κλείσιμο της αναφέρει: «Eν κατακλείδι, σας ενημερώνουμε ότι στη συνάντηση των Περιφερειακών Διευθυντών με τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Φίλη, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 16/10/2015, γνωστοποιήθηκε ότι όλες οι επόμενες προσλήψεις αναπληρωτών θα πραγματοποιηθούν βάσει των καταχωρημένων στοιχείων που εμφανίζει το “Myschool”.»
Να θυμίσουμε ταυτόχρονα πως μετά από αίτημα του ΔΣ του Συλλόγου μας αναμέναμε την καθολική αποδέσμευση των συναδέλφων προκειμένου να υπηρετήσουν σε θέσεις που πήραν μέσα από απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Αντί αυτού, με την παραπάνω ενέργεια της διοίκησης, υπήρξε καταστρατήγηση αποφάσεων συλλογικού οργάνου (Υπηρεσιακό Συμβούλιο) και έτσι από την καθολική αποδέσμευση φτάσαμε στην υποχρεωτική ανάθεση.
Έπειτα από τα παραπάνω προκύπτουν αβίαστα κάποια συμπεράσματα:
1. Η ανοργανωσιά , η προχειρότητα και η έλλειψη στοιχειώδους προγραμματισμού για τη στελέχωση των σχολείων , αλλά και η τραγική κατάσταση σε κενά επιχειρείται να καλυφθεί με το κουκούλωμα μέσω του “Myschool”.
2. Το “Myschool” αναγορεύεται απόλυτος ρυθμιστής των πάντων καταργώντας κάθε διαδικασία και απόφαση σχετική με τις υπηρεσιακές μεταβολές.
3. Υποβιβάζεται ο Σύλλογος διδασκόντων που είναι ο μόνος αρμόδιος για την κατανομή των τάξεων και μάλιστα από αυτούς που τόσο υποκριτικά λίγο καιρό πριν διατυμπάνιζαν σε όλους τους τόνους τη σπουδαιότητά του σχετικά με την επιλογή Δ/ντών σχολικών μονάδων.
4. Μετά τη συγκεκριμένη ενέργεια καθίστανται πλέον έωλες όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές καθώς βασίστηκαν σε άλλα δεδομένα για την εξαγωγή των κενών και ιδιαίτερα ελέγχονται οι τοποθετήσεις αυτές που έγιναν με απόφαση μονομελούς οργάνου.
5. Σε κάθε περίπτωση το έγγραφο του Περιφερειακού Δ/ντή αναφέρεται στην “υποχρέωση των διευθυντών σχολικών μονάδων για έγκαιρη και σωστή καταχώριση των στοιχείων του συστήματος” και δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία, μέσω διασταλτικής ερμηνείας, για μηδενισμό των κενών και κατάργησης κάθε νόμιμης και διαφανούς διαδικασίας στελέχωσης των σχολείων από την πλευρά της Δ/σης ΠΕ Χαλκιδικής.

Πληροφορούμε τον Υπουργό κ. Φίλη, αλλά και τον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπαίδευσης κ. Ανανιάδη, ότι με εμβαλωματικές λύσεις δεν μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο που οραματιζόμαστε. Η μετάθεση της λύσης των προβλημάτων στους Συλλόγους Διδασκόντων, τους Διευθυντές και Προϊσταμένους των σχολικών μονάδων, αλλά και η –πέρα από κάθε λογική και νομιμότητα- καταστρατήγηση των υπηρεσιακών μεταβολών (και επομένως και της υπηρεσιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών) χάριν «έκτακτων εκπαιδευτικών αναγκών», εξοντώνει σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Καλούμε σε άμεση λήψη των απαραίτητων πολιτικών αποφάσεων που θα άρει τα αδιέξοδα:
• Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί στη Δημόσια Εκπαίδευση
• Εθνικό σχέδιο για την Παιδεία και κρατική χρηματοδότηση για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών
• Αντικατάσταση του πληροφοριακού συστήματος «myschool» από άλλο, που θα προτάσσει τη συμπλήρωση του πλήρους υποχρεωτικού ωραρίου του εκπαιδευτικού με βάση όλα όσα ισχύουν από τους Νόμους και όχι με βάση τις ανάγκες των μνημονιακών πολιτικών.
• Ακύρωση όλων των οδηγιών που περισσότερο θυμίζουν τρικ, παρά άσκηση σοβαρής εκπαιδευτικής πολιτικής.
Η ύπαρξη ομαλότητας στη σχολική ζωή εξακολουθεί στα τέλη του Οκτώβρη να αποτελεί ζητούμενο, παρά το ότι το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς βρήκε τους εκπαιδευτικούς να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και να υπερβαίνουν εαυτούς και –καθώς φαίνεται- οι αγώνες για μια αναβαθμισμένη και ποιοτική δημόσια εκπαίδευση είναι μπροστά μας….

About Sechal Αριστοτέλης