Ενημέρωση για Σύσκεψη Αιρετών 16/03/15

Του αιρετού Τσενεσίζη Ανδρέα, Τηλ. 6946280236 Email: tsenesizis@sch.gr &
αναπληρωτή αιρετού Κατσαβού Περικλή, Τηλ. 6972499455 Email: katsavp@yahoo.gr
(εκλεγμένων με το Ενιαίο Ανεξάρτητο Ψηφοδέλτιο Ν. Χαλκιδικής)

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, ενόψει της Πανελλαδικής συνδιάσκεψης Αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, τη Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015 στην Αθήνα, στην οποία θα συμμετέχω, σας ενημερώνω για τις προτάσεις που θα καταθέσω. Στα δεκάδες εκκρεμή ζητήματα του κλάδου, συγκέντρωσα τα σημαντικότερα εξ αυτών, γνωρίζοντας πως κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, θα τεθούν και άλλα από τους συναδέλφους των άλλων ΠΥΣΠΕ. Είναι σημαντικό να οργανώσουμε ένα διεκδικητικό πλαίσιο άμεσης αποκατάστασης της νομιμότητας, που ανεστάλη ή ακυρώθηκε εξαιτίας των άστοχων επιλογών των προηγούμενων κυβερνήσεων, που άσχετα από οικονομικούς στόχους και στοχεύσεις, έπληξαν καίρια δημοκρατικά κατοχυρωμένα δικαιώματά μας και προοπτικές επαγγελματικής – επιστημονικής μας εξέλιξης. Κυρίως όμως έπληξαν το χαρακτήρα-ρόλο που καλείται να διαδραματίσει για το μέλλον του τόπου μας το δημόσιο σχολείο.
ΜΟΝΙΜΟΙ
• Κατάργηση νομοθετικού πλαισίου αξιολόγησης (Ν.3848/2010, Π.Δ.152/2013), πειθαρχικού δικαίου (Ν.4093/2012 και εγκυκλίου Φ277/412/14476/Δ2 τις 19/11/2012). Ενεργοποίηση της ωρίμανσης και άμεση αντίστοιχη κατάταξη με τα σημερινά χρόνια υπηρεσίας.
• Κατάργηση του Π.Δ. 48/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• Επαναφορά εκπροσώπων εκπαιδευτικών στα πειθαρχικά συμβούλια.
• Ολοκλήρωση υπηρεσιακών μεταβολών έως την 21η Ιούνη.
• Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων.
• Κατοχύρωση ωραρίου νηπιαγωγών και καθιέρωση δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
• Άμεση έκδοση αποφάσεων συνταξιοδότησης για όσους συναδέλφους έχουν κατοχυρώσει αντίστοιχο δικαίωμα.
• Ανώτατο όριο έως 20 μαθητές ανά τάξη με χρήση αναλογίας τ.μ. ανά μαθητή και ειδικά για την προσχολική αγωγή έως 15 νήπια-προνήπια ανά νηπιαγωγό.
• Σύσταση ομάδων συμβουλευτικής παιδαγωγικής και διδακτικής ανά διεύθυνση εκπαίδευσης με εξειδικευμένους επιστήμονες, προερχόμενους και από τους κόλπους των εκπαιδευτικών. Παιδαγωγικής με υπηρεσίες κοινωνικής και ψυχολογικής στήριξης και συμβουλευτικής. Διδακτικής με εξειδικευμένους συνεργάτες/επιστήμονες στη διδακτική όλων των γνωστικών περιοχών των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων.
• Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (τριήμερα σεμινάρια), στις αρχές Σεπτεμβρίου και στα τέλη Ιουνίου.
• Επαναφορά της εκπαιδευτικής άδειας στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
• Οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών (εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ) να γίνονται σε όλα τα οργανικά κενά.
• Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών (εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ) να γίνονται σε όλα τα πραγματικά λειτουργικά κενά που υπάρχουν.

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
• Ίδια δικαιώματα στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με τους μόνιμους (μισθολογικά, άδειες κλπ).
• Αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους (δηλ. και της περιόδου 2010-2012) και για το επόμενο σχολικό έτος διορισμοί σύμφωνα με αυτόν και τους επιτυχόντες (όπου υπάρχουν) στον ΑΣΕΠ [για την κατάταξη στους πίνακες με σειρά να ισχύει ιεραρχικά: α)προϋπηρεσία, β) κοινωνικά κριτήρια (ειδικών κατηγοριών, σοβαρές ασθένειες, κλπ) γ)εξεταστική περίοδος λήψης πτυχίου, δ)βαθμός πτυχίου, ε)ημέρα λήψης πτυχίου].
• Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών με αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.
• Να δίδεται η δυνατότητα στους υποψήφιους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να ανακαλούν τη συμμετοχή τους στους πίνακες των αναπληρωτών εφόσον έχουν βρει άλλη εργασία και να περιοριστεί ή ακόμα και να καταργηθεί, σε περίπτωση που δεν αποδεχθούν την πρόσληψή τους, η “ποινή” για τη μη συμμετοχή τους τα επόμενα 2 χρόνια στους πίνακες αναπληρωτών.
• Να δίδεται η δυνατότητα για αμοιβαίες μετακινήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών (από περιοχή σε περιοχή) ύστερα από αίτησή τους και σε εύλογο χρονικό διάστημα από την πρόσληψή τους.
• Να δίδεται η δυνατότητα της συμμετοχής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλες τις επιμορφώσεις που παρέχονται στους μόνιμους (π.χ. συμμετοχή στις επιμορφώσεις ΤΠΕ β επιπέδου κλπ).