Υπουργός “προπαγάνδας” και διάλυσης της εκπαίδευσης!

disi

Υπουργός “προπαγάνδας” και διάλυσης της εκπαίδευσης!

Καταργεί τα κενά της εκπαίδευσης, καταργώντας και ισοπεδώνοντας τα σχολεία! Χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία!

 

                Με μια απόφαση πρωτοφανή, αντιδεοντολογική, πολιτικά ανήθικη, ιδιαίτερα για πολιτικό που αυτοτοποθετείται στον χώρο της αριστεράς και προέβαλλε μάλιστα το ηθικό της πλεονέκτημα, ο Υπουργός Παιδείας και Προπαγάνδας Νίκος Φίλης, εν μέσω των αργιών του Πάσχα, χωρίς κανένα διάλογο, υπέγραψε μία ακόμα απόφαση ουσιαστικής διάλυσης του Δημόσιου σχολείου, οδηγώντας χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην ανεργία και την εκπαίδευση στο παρελθόν!

                Για όλο αυτό το τραγικό του δημιούργημα, ως γνήσιος προπαγανδιστής, εμφανίζεται να πανηγυρίζει πως τάχα δημιουργεί εκπαίδευση ίσων ευκαιριών, παραλείποντας βέβαια να δηλώσει πως το κάνει μέσω της ισοπέδωσης προς τα κάτω. Τολμά μάλιστα να ονομάζει το νέο του σχολείο, νέου τύπου Ολοήμερο, ενώ στην ουσία το Ολοήμερο σχολείο συρρικνώνεται, υποβαθμίζεται, οδηγείται σε μαρασμό και κλείσιμο, αφήνοντας ένα δυσαναπλήρωτο κενό ιδιαίτερα για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, αυτών που καμώνεται πως ενδιαφέρεται να βοηθήσει.

                Όλα αυτά βέβαια, τα κάνει όπως πάντα, χωρίς καμία μελέτη, χωρίς καμία εισήγηση από επιστημονική επιτροπή, απλά και μόνο επειδή δεν του βγαίνουν οι αριθμοί και επειδή έτσι του εισηγήθηκαν οι κομματικοί του φίλοι.

                Έτσι λοιπόν, ένα παλιό αμαρτωλό σχέδιο, της αλήστου μνήμης εποχής για την εκπαίδευση Μπαλτά – Κουράκη, το οποίο μάλιστα όπως είχε γραφτεί στον τύπο της εποχής (8 Αυγούστου 2015, http://www.kathimerini.gr/826636/article/epikairothta/ellada/ston-aera-h-leitoyrgia-twn-olohmerwn-dhmotikwn) είχε προταθεί από συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ και εκπροσώπους του τομέα Παιδείας του κόμματος, δίνει τη λύση στα χιλιάδες κενά που θα υπάρχουν την επόμενη σχολική χρονιά, καταργώντας όχι τα κενά, αλλά τα σχολεία!! Μεγαλοφυές! Ασύλληπτο!!

                Συγκεκριμένα όπως αναφερόταν τότε: “Όμως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», σε επανειλημμένες διευρυμένες συσκέψεις στο υπουργείο Παιδείας με τη συμμετοχή του επιτελείου του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη και των συνδικαλιστών και εκπροσώπων του τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, τέθηκε ως ύψιστη προτεραιότητα -«πάση θυσία» όπως ελέχθη- για να καλύψουν τις ελλείψεις εκπαιδευτικών να βρεθούν πόροι από τον κρατικό προϋπολογισμό, τα προγράμματα ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έστω και με την κατάργηση προγραμμάτων όπως του ολοήμερου Δημοτικού με ΕΑΕΠ και των σχολικών εξοπλισμών (π.χ. κατάργηση προγράμματος αγοράς Η/Υ για τα σχολεία στο πλαίσιο του Ψηφιακού Σχολείου).
Οι συνδικαλιστές υπογράμμισαν ότι διαφωνούν σε οποιαδήποτε συζήτηση για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών (την πρόταση έκανε διερευνητικά ο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς). Αντίθετα, προκρίνουν να καταργηθεί το ΕΑΕΠ ώστε να μη γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών ειδικοτήτων.”

                Η Υπουργική απόφαση Φίλη λοιπόν, υλοποιεί αυτόν τον σχεδιασμό, καταργεί σε μία νύχτα το Ολοήμερο σχολείο ΕΑΕΠ, στέλνει χιλιάδες αναπληρωτές στον καιάδα της ανεργίας και ταυτόχρονα ο Υπουργός εμπαίζει ξεδιάντροπα την ελληνική κοινωνία παρουσιάζοντας το μαύρο ως άσπρο και το βαθύ σκοτάδι ως φως!

                Το Ολοήμερο σχολείο ουσιαστικά διαλύεται αφού:

  • καταργείται η πρωινή ζώνη (7-8πμ) όπου οι εργαζόμενοι γονείς μπορούσαν να αφήσουν τα παιδιά τους ώστε να μπορούν να πάνε στην εργασία τους.
  • απαιτείται ελάχιστος αριθμός 14 μαθητών, οι οποίοι όμως θα έχουν και τους δύο γονείς εργαζόμενους και θα προσκομίζουν σχετικό παραστατικό για αυτό. Αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα ότι σε μια Χώρα με εκατοντάδες χιλιάδες άνεργους και με μεγάλο ποσοστό ευκαιριακής μαύρης και αδήλωτης εργασίας, πόσοι γονείς μπορούν να προσκομίσουν τα παραστατικά αυτά και σε ποιους πραγματικά απευθύνεται το σχολείο που πανηγυρίζει ότι δημιουργεί ο Υπουργός προπαγάνδας.
  • καταργείται ο δάσκαλος – υπεύθυνος Ολοήμερου σχολείου και αυτό θα γίνεται εκ περιτροπής από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, ανάλογα με το πως ταιριάζει το πρόγραμμά τους! Οι εκπαιδευτικοί μάλιστα θα υποχρεώνονται να μένουν από το πρωί μέχρι και το τέλος της ζώνης του Ολοήμερου ελαστικοποιώντας το ωράριο εργασίας τους.
  • το σχολείο θα λειτουργεί χωρίς κεντρική εκπαιδευτική κατεύθυνση, αφού ο κάθε Σύλλογος διδασκόντων θα ορίζει τις ειδικότητες που θα εργάζονται στο Ολοήμερο, όχι με βάση έναν κεντρικό σχεδιασμό αλλά στη λογική του τι ώρες περισσεύουν και πρέπει να καλυφθούν, από τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων! Είναι ξεκάθαρο λοιπόν πως στόχος του Υπουργείου είναι όχι ένα σχολείο με στόχους, πρόγραμμα και προσανατολισμό αλλά ένα σχολείο απασχόλησης των μαθητών. Όσων τελικά μπορέσουν να φοιτήσουν σε αυτό μετά τους αποκλεισμούς Φίλη!

Με το νέο σχολείο του κυρίου Φίλη:

  • Χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα οδηγηθούν στην ανεργία, αφού το νέο σχολείο, έρχεται για να υπηρετήσει τις πιο σκληρές μνημονιακές πολιτικές περικοπών, καθώς έχει σημαντικά λιγότερες ώρες διδασκαλίας, τόσο για τους δασκάλους όσο και για τις ειδικότητες. Είναι χαρακτηριστικό πως ένα δωδεκαθέσιο σχολείο ΕΑΕΠ είχε 65 ώρες την εβδομάδα (μαζί με την πρωινή ζώνη) περισσότερες ώρες από το νέο σχολείο!
  • Κάποια εκπαιδευτικά αντικείμενα (θεατρική αγωγή, εικαστικά, πληροφορική) είναι βέβαιο πως οδηγούνται σε έξοδο από το σχολείο, αφού εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κάποιος πως με τόσες χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση, δεν θα αποτελεί προτεραιότητα η πρόσληψη αναπληρωτών με τις συγκεκριμένες ειδικότητες. Αυτό αποτελεί μία αθέατη (για τους μη γνώστες) αλλά υπαρκτή πλευρά του ζητήματος.
  • Χιλιάδες οργανικές θέσεις θα χαθούν δημιουργώντας προβλήματα στους εκπαιδευτικούς που τις κατέχουν, οι οποίοι θα βρεθούν σε νέο καθεστώς ανασφάλειας και πολλοί, ιδιαίτερα σε κορεσμένες περιοχές, θα αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμα και εκτός νομού.
  • Εξ αιτίας της μείωσης των ωρών πολλοί εκπαιδευτικοί (δάσκαλοι και ειδικότητες) θα βρίσκονται σε αδυναμία να καλύπτουν το ωράριό τους σε μία σχολική μονάδα και θα αναγκάζονται να μετακινούνται σε γειτονικές.
  • Οποιοδήποτε σχέδιο για διαδικασίες μελλοντικής πιστοποίησης εντός του δημόσιου σχολείου της επάρκειας σε γνώση ξένων γλωσσών, πληροφορικής κλπ, δεν μπορεί να υφίσταται πια και η ελληνική οικογένεια θα συνεχίσει να αιμορραγεί πληρώνοντας δυσβάσταχτα ποσά σε εξωσχολικούς φορείς.

                Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ακόμα και στις σκληρές εποχές του συνδικαλιστικού λαϊκισμού, δεν δίστασε να υψώσει φωνή υποστήριξης του Ολοήμερου και του σχολείου ΕΑΕΠ. Το ίδιο κάνει και τώρα. Παρά το γεγονός ότι τα σχολεία είχαν πολλά προβλήματα, είναι βέβαιο πως χρειάζονταν βελτιώσεις και όχι κατάργηση.

                Καλούμε, όλους τους εκπαιδευτικούς, όλη την ελληνική κοινωνία που πλήττεται από αποφάσεις σας αυτή, να υψώσει φωνή αντίστασης. Ως εδώ, κύριε Φίλη! Ως εδώ, κύριοι και κυρίες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ! Αφήστε το σχολείο έξω από τα πολιτικά δείγματα πλήρους υποτέλειας και υποταγής τα οποία πρόθυμα παρουσιάζετε, προκειμένου να κρατηθείτε στις κυβερνητικές σας καρέκλες.

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε. Χαλκιδικής