Αμπελίδης Αναστάσιος – Αιρετός ΠΥΣΠΕ Χαλκιδικής -Δεκέμβριος 2017

Αμπελίδης Αναστάσιος                                           Δεκέμβριος 2017

Αιρετός ΠΥΣΠΕ Χαλκιδικής                           Προς όλους

e-mail:ampelidis@sch.gr                           Τους συναδέλφους

Εκπαιδευτικούς και το ΔΣ του Συλλόγου

τηλ. 6974107113                                     Χαλκιδικής  «Αριστοτέλης»

 

 

Συνάδελφοι – ισσες

 

Πριν λίγες μέρες παρουσιάστηκε η πρόταση του Υπουργείου ,σχετικά με την αναμοριοδότηση των μονάδων συνθηκών διαβίωσης των σχολείων ανά την επικράτεια.

Η διαφορά που προκύπτει στα μόρια που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τα μόρια που πρότεινε το ΠΥΣΠΕ ,προφανώς, προκύπτει από τις παρεμβάσεις που έκανε το υπουργείο με βάση τα βασικά κριτήρια.

Η συγκεκριμένη πρόταση, το λιγότερο που μπορεί να πει κάποιος, είναι πως είναι τραγική.

Οι εμπνευστές της φαίνεται πως αγνοούν ότι το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών της Χαλκιδικής έχει ως τόπο συμφερόντων του τη Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα να ζητούν τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες που γειτνιάζουν με αυτήν.

Λησμονούν, ταυτόχρονα, τη γεωγραφική ιδιαιτερότητα της Χαλκιδικής που στερείται κάποιου μεγάλου αστικού κέντρου. Για το λόγο αυτό η μοριοδότηση δεν μπορεί να στηριχθεί σε μια χιλιομετρική εξακτίνωση σε σχέση με τον Πολύγυρο, ο οποίος μοριοδοτείται με 1 μόριο, ενώ τα πληθυσμιακά μεγαλύτερα και παραθαλλάσια Ν. Μουδανιά να μοριοδοτούνται με 3 μόρια. Πώς είναι δυνατόν ο Ν. Μαρμαράς να μοριοδοτείται με 5 μόρια, ενώ η Ν. Τρίγλια με 4, τα περισσότερα σχολεία του Δήμου Προποντίδας με 3 και 4 ή παραπάνω μόρια , ενώ η ορεινή Αρναία, η  Μ. Παναγία, η απομακρυσμένη Ιερισσός με 5 μόρια  και το  άνευ συγκοινωνιακού δικτύου Μεταγγίτσι  με 4 μόρια;

Τα παραδείγματα είναι εντελώς ενδεικτικά προκειμένου να αναδείξουν το μείζον πρόβλημα που θα ανακύψει εφόσον υιοθετηθεί η συγκεκριμένη πρόταση. Αλήθεια, γιατί κάποιος  να επιλέξει τα απομακρυσμένα σχολεία της Χαλκιδικής όταν μπορεί να λάβει τα ίδια μόρια σε πολύ πιο «προνομιούχα» σχολεία;

Δυστυχώς το Υπουργείο δεν έλαβε καθόλου υπόψη του όχι μόνο την πρόταση, αλλά ούτε καν το σκεπτικό του ΠΥΣΠΕ με αποτέλεσμα να δημιουργεί αντικίνητρα για τη στελέχωση των απομακρυσμένων σχολικών μονάδων.

Η ευκαιρία να γίνει σωστά η αναμοριοδότηση και να εκλείψουν οι αδικίες, φοβάμαι, πως θα χαθεί καθώς η συγκεκριμένη πρόταση καταντά να είναι πολύ χειρότερη της υπάρχουσας μοριοδότησης.

Άγνοια, προχειρότητα, αδιαφορία ή κάτι άλλο υποκρύπτεται; Είναι, άραγε, τυχαία η χρονική στιγμή που επιλέχθηκε για την παρουσίαση της πρότασης; Μήπως επιδιώκεται ο αποπροσανατολισμός μας για να στραφεί το ενδιαφέρον μας αλλού και όχι στα μέτρα που συμφωνήθηκαν με τους θεσμούς, που καθιστά, ουσιαστικά, τη συζήτηση για τη μοριοδότηση κενή περιεχομένου; Θα μπορούμε, πλέον, να μιλούμε για υπηρεσιακές μεταβολές όταν φέτος, εξαιτίας των περσινών οργανικών υποβαθμίσεων, θα έχουμε πλήθος οργανικών υπεραριθμιών;

Το παρακάτω δημοσίευμα είναι αποκαλυπτικό!!!!

 

«Αυτό είναι το νέο μνημόνιο για την παιδεία

Ως επόμενο βήμα και ως προαπαιτούμενη δράση,  το υπουργείο Παιδείας θα υιοθετήσει νομοθεσία για:

  1. i) την υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία έως 30 ώρες την εβδομάδα
  2. ii) τα κριτήρια και το χρονοδιάγραμμα για τη συγχώνευση των σχολικών μονάδων από το σχολικό έτος 2018-2019 και

iii) τον αποκλεισμό της ώρας του γεύματος από τις ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών

Οι αρχές μαζί με τον ΟΟΣΑ θα επανεξετάσουν όλους τους σχετικούς δείκτες, συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων στοιχείων μέχρι τον Απρίλιο του 2018.

Τα παραπάνω προβλέπει το κείμενο συμφωνίας που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου με τους θεσμούς .

Επίσης σύμφωνα με το κείμενο της συμφωνίας το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει, μέχρι το Μάρτιο του 2018:

Α.  Να εγκρίνει νομοθετικά μέτρα σχετικά με τους μελλοντικούς διορισμούς και την αξιολόγηση των διευθυντών των σχολείων με στόχο να εξασφαλίσει μια αποπολιτικοποιημένη, διαφανή και αξιοκρατική διαδικασία συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής του AΣΕΠ στις αρμόδιες επιτροπές και την αναβάθμιση του ρόλου τους μέσα στις σχολικές μονάδες και προσδιορίζοντας τις προοπτικές σταδιοδρομίας τους

Β. Να  εγκρίνει νόμο για την αναβάθμιση των φορέων που είναι υπεύθυνοι για τις αξιολογήσεις και

Γ. Να εγκρίνει νόμο για την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, της σχολικής αυτοαξιολόγησης και της ορθολογικής χρήσης των πόρων.

Δ.   Μέχρι το Μάιο του 2018 θα πρέπει να υιοθετηθεί μια στρατηγική για την αρχική και συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.»

( Πηγή esos.gr)

Θα παρακολουθώ καθημερινά τα προβλήματα και τις εξελίξεις και θα σας ενημερώνω εκ νέου.

 

Αμπελίδης Τάσος