Χαντρούλες και καθρεφτάκια πίσω από την πρόθεση σύστασης πολυδύναμων νηπιαγωγείων

Χαντρούλες και καθρεφτάκια πίσω από την πρόθεση σύστασης πολυδύναμων νηπιαγωγείων

 

Συναδέλφισσα, Συνάδελφε,

 

στη εκδήλωση παρουσίασης των καινοτόμων εργασιών των συναδελφισσών νηπιαγωγών, στις 16 Ιουνίου, στον Πολύγυρο, η Δ/ντρια Εκπαίδευσης ρητά κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, ανέφερε πως από τη νέα χρονιά θα ανοίξει πλέον η διαδικασία σύστασης πολυδύναμων/πολυθέσιων νηπιαγωγείων. Πρόκειται για το άρθρο 45, παρ.18 του Ν.4264/2014 (ΦΕΚ Α 118/15-5-2014) ‘’Άσκηση εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος και άλλες διατάξεις’’ και στη συνέχεια με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 72624/Δ4/12-5-2014 ‘’Ιδρύσεις, Προαγωγές, Υποβιβασμοί, Συγχωνεύσεις και Καταργήσεις Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων’’ που σήμερα κάποιοι στο Νομό Χαλκιδικής ονειρεύονται ως μέσο άμεσου ελέγχου και επιβολής επαυξημένων διοικητικών καθηκόντων.

 

Διόλου τυχαίο δεν είναι εξάλλου το γεγονός πως τόσο ο νόμος, όσο και η ΚΥΑ αποτελούν εφεύρημα των κυβερνήσεων της περιόδου της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Της περιόδου δηλαδή που το Υπουργείο Παιδείας τάχθηκε απέναντι στις αποφάσεις εκπαιδευτικών, συνδικάτου και κοινωνίας, προωθώντας μέτρα και ρυθμίσεις που ούτε το Υπουργείο, ούτε οι διοικητικές τους δομές μπορούσαν να υποστηρίξουν. Θυμηθείτε την παρωδία των σεμιναρίων αυτοαξιολόγησης με διαδικασίες express, την επιμόρφωση των σχολικών συμβούλων εντός του Υπουργείου σε ταχύρυθμα τμήματα Σαββατοκύριακου και υπό την προστασία των ΜΑΤ και την σαφή αδυναμία των Δ/νσων Εκπαίδευσης να προβούν σε συνεντεύξεις ανά τέταρτο για να προλάβουν τις ημερομηνίες.

 

Σήμερα στήνεται ένα νέο πλαίσιο άμεσου, ευέλικτου και ασφυκτικού ελέγχου των νηπιαγωγείων με μετατροπή τους σε μικρά Δημοτικά Σχολεία. Βούληση των ευφάνταστων διοικητικών υπαλλήλων είναι ο ασφυκτικός έλεγχος των μεγάλων συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων και η προετοιμασία του εδάφους για τις επικείμενες αντεκπαιδευτικές πολιτικές επιλογές και φυσικά της επερχόμενης για άλλη μια φορά συζήτησης για την αξιολόγηση. Ειδάλλως, εύλογα θέτουμε το ερώτημα στους θιασώτες των Πολυδύναμων Νηπιαγωγείων ‘’για ποιόν άλλο λόγο θέλετε πολυδύναμα νηπιαγωγεία;’’. Καμία απάντηση δεν μπορεί να δικαιολογήσει την προώθηση αυτού του τύπου νηπιαγωγείου. Έχουμε ακούσει από τους θιασώτες επιχειρήματα όπως: ‘’σε πολλές περιπτώσεις κανένας δεν θέλει να γίνει προϊστάμενος και αυτό ενισχύεται όταν υπάρχουν συστεγαζόμενα και αναζητούνται δύο’’, ‘’διευκολύνεται η διοικητική δουλειά με την ενοποίησή της’’ κ.α. Ας μην γελιόμαστε όμως. Τα πραγματικά επιχειρήματα τους είναι:

– επιθυμούν τη δημιουργία ιεραρχικής δομής για την ευκολότερη άσκηση διοικητικού ελέγχου των Προϊσταμένων στα πολυδύναμα,

– επιθυμούν την εξοικονόμηση επιδόματος, ύψους 100 ευρώ (μικτά) προς όφελος του δημοσίου…καλού,

– επιθυμούν να προετοιμάσουν το έδαφος για την απρόσκοπτη εφαρμογή της αξιολόγησης μέσω λιγότερων σχολικών μονάδων,

– απώτερος στόχος τους είναι η διεύρυνση του μοντέλου διοίκησης με δημιουργία κεντρικών προϊσταμένων ή δ/ντών ανά Δήμο ή Διαμέρισμα

– προβαίνουν σε συγχωνεύσεις ουσιαστικά σχολείων βαπτίζοντάς τες ίδρυση πολυδύναμου νηπιαγωγείου.

 

Τι ξεχνούν όμως αυτοί οι κατά τα λοιπά δημόσια υποστηρικτές της συναδελφικότητας;

– θα δημιουργηθούν μικροί δ/ντές που θα υποχρεωθούν από τη διοίκηση να ασκήσουν με τη σειρά τους ασφυκτικό έλεγχο στους συναδέλφους τους, ιδιαίτερα με όσα έρχονται από τον Σεπτέμβριο με το ωράριο (διδακτικό και υπηρεσιακό). Όμως σε αντίθεση με τα δημοτικά σχολεία, οι νέοι αυτοί υπερ-προϊστάμενοι δεν θα έχουν αναδειχθεί μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων (που αν μη τι άλλο επικυρώνει με κάποιο τρόπο τη συναίνεση των συναδέλφων, αν και υπολείπεται δρόμος προκειμένου η εκλογή των διευθυντών από τους Συλλόγους Διδασκόντων να ενισχυθεί σε ουσία και περιεχόμενο), αλλά με κριτήρια όπως: οργανικότητα, παλαιότητα, ακαδημαϊκά κριτήρια κλπ, δηλαδή επιλογής των διοικητικών δομών σε κάθε ΠΥΣΠΕ,

– θα δημιουργηθούν υπερ-προϊστάμενοι με αμοιβή 100 ευρώ (μικτά) έχοντας να διαχειριστούν διοικητική εργασία για 70 ή 100 μαθητές και δίχως μείωση του διδακτικού τους ωραρίου, αντίθετα με ότι συμβαίνει στα δημοτικά σχολεία,

– θα δημιουργηθούν εντάσεις και προστριβές στα νηπιαγωγεία, διότι, καθώς ενώ με το σημερινό καθεστώς υπάρχουν συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία που κανένας δεν επιθυμεί να αναλάβει καθήκοντα προϊσταμένου, με τη νέα ευφάνταστη ρύθμιση θα υποχρεωθεί κάποιος από το υπηρεσιακό συμβούλιο να ασκήσει καθήκοντα που δεν επιθυμεί και που όπως ήδη περιγράψαμε θα τον επιφορτίσουν με επιπρόσθετο κάματο και ταπεινό επίδομα.

– η δήθεν αναβάθμιση του πολυδύναμου νηπιαγωγείου δεν προβλέπει και αλλαγή οργανικότητας μετά τη συγχώνευσή τους, γιατί μην γελιόμαστε περί συγχώνευσης πρόκειται.

 

Το αστείο στην ιστορία είναι πως καθένας/καθεμιά κατά το δοκούν αναφέρεται άλλοτε ως ‘’συνάδελφος’’ και άλλοτε ως ‘’διοικητικός προϊστάμενος που πρέπει να κάνει τη δουλειά του/της’’. Εμείς λέμε πως ιθαγενείς δεν είμαστε και πως όποιος θέλει να λέγεται και ακόμα περισσότερο να λογαριάζεται από εμάς ως ‘’ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ’’ θα πρέπει να σέβεται τις επιθυμίες τόσο των συναδέλφων της τάξης, όσο και του συνδικάτου. Και επί του παρόντος, ούτε οι μεν, ούτε οι δε, έχουν αιτηθεί πολυδύναμων νηπιαγωγείων και συγχωνεύσεων. Εξάλλου, ως θέση του κλάδου θα πρέπει, εφόσον ποτέ προκύψει, μόνο μέσα από διαδικασίες συζήτησης και ψήφισης αποκλειστικά των νηπιαγωγών να προωθηθεί.

 

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του συλλόγου μας, την Παρασκευή 17 Ιουνίου, το Ενιαίο Ανεξάρτητο Ψηφοδέλτιο, θα θέσει το θέμα προς συζήτηση εκτάκτως ως προς την ημερήσια διάταξη.

 

 

ΕΝΙΑΙΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ

Π.Ε. ΝΟΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ