ΕΝΙΑΙΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ Π.Ε. ΝΟΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ-Ανάδειξη Δ/ντών σχολικών μονάδων Αναχρονισμός, Προχειρότητα, Κομματισμός, αλλά και μια ΔΟΕ συμβιβασμένη

Ανάδειξη Δ/ντών σχολικών μονάδων

Αναχρονισμός, Προχειρότητα, Κομματισμός, αλλά και μια ΔΟΕ συμβιβασμένη

 

Μετά την κήρυξη αντισυνταγματικού του Ν.4327/2015 από το Συμβούλιο της Επικρατείας με την απόφαση 711/2017, η κυβέρνηση υποχρεώθηκε σε αναδίπλωση. Μια αναδίπλωση που σηματοδοτεί όχι απαραίτητα ή όχι μόνο τη νομιμότητα, αλλά την απαξίωση κάθε ιδεολογικής συνάφειας του ‘’αριστερού’’ της λόγου και του προηγούμενου ‘’μεταρρυθμιστικού της οίστρου’’ στο θέμα ανάδειξης δ/ντών σχολικών μονάδων. Είναι σαφές πως δεν υφίσταται καμία συγκροτημένη εκπαιδευτική πολιτική πρόταση, μιας και ο Ν.4327/2015 με τον σημερινό νόμο δεν αποτελεί μια προσπάθεια συνταγματικής ορθότητας, αλλά μια προσπάθεια επιστροφής στα παλιά και σίγουρα των συνεντεύξεων και του κομματικού ελέγχου των στελεχών. Ο εναγκαλισμός των δήθεν ‘’αριστερών’’ του ΣΥΡΙΖΑ με το στελεχιακό μηχανισμό του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κομματικό και συνδικαλιστικό, γέννησε το κατατεθέν σχέδιο νόμου και το νόμο.

Μνημόνιο προχειρότητας, ιδεολογικής ασυνέχειας, εκπαιδευτικής πολιτικής σύγχυσης και εναγκαλισμού του κομματικού και συνδικαλιστικού παρελθόντος αποτελεί το σχέδιο νόμου. Τα κριτήρια είναι:

  1. ‘’Επιστημονική, παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση’’ με 10 έως 12 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο

Έχουμε εκφράσει και στο παρελθόν την πρόταση ακύρωσης προσμέτρησης οποιουδήποτε τυπικού κεκτημένου προσόντος πέραν του πτυχίου. Είναι τουλάχιστον ακατανόητη η μοριοδότηση, σύμφωνα με το κατατεθέν σχέδιο νόμου, 4 μορίων για διδακτορική διατριβή υποψηφίου, σε θέση στελέχους εκπαίδευσης όταν για παράδειγμα το διδακτορικό του δίπλωμα αναφέρεται σε μια επιστημονική εξειδίκευση υπό τον τίτλο για παράδειγμα ‘’Η εξέλιξη της ενόργανης γυμναστικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση’’ ή ακόμα καλύτερα ‘’Κύματα συζηγούς φάσης με D.F.W.M.’’. Πρόκειται για πραγματικά παραδείγματα από το αρχείο διδακτορικών διατριβών, όπου το ειδικότερο επιστημονικό ενδιαφέρον των συγγραφέων κόμισε νέα ερευνητικά δεδομένα στον επιστημονικό τομέα τους, αλλά δεν κατέστησε σε καμία περίπτωση τους συγγραφείς ικανότερους στην οργάνωση του παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού κλίματος μιας σχολικής μονάδας. Ακριβώς το ίδιο φυσικά ισχύει και στην περίπτωση των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που αναφέρονται σε πλειάδα επιστημονικών τομέων.

  1. ‘’Υπηρεσιακή κατάσταση, Διοικητική και Καθοδηγητική εμπειρία’’ με 13 μονάδες για δ/ντές σχολείων και 14 για διευθυντές εκπαίδευσης κατ’ ανώτατο όριο.

Η προσμέτρηση μιας μονάδας ανά έτος, πέραν της υποχρεωτικής διδακτικής υπηρεσίας για κατάθεση υποψηφιότητας, περιορίζει με απόλυτο τρόπο τη δυνατότητα νέων συναδέλφων να διεκδικήσουν θέση ευθύνης. Η δε πρόβλεψη 3 μορίων για τους υποψήφιους σχολικών μονάδων και 4 για τους δ/ντές εκπαίδευσης, κατ’ ανώτατο, λόγω άσκησης διοικητικών και καθοδηγητικών καθηκόντων (προβλέπονται όλες οι θέσεις ευθύνης που υπάρχουν) είναι ενδεικτική της διάθεσης διατήρησης του κατεστημένου status quo.

  1. ‘’Συνέντευξη’’ ( κριτήριο συμβολής στο εκπαιδευτικό έργο – προσωπικότητας – γενικής συγκρότησης ), με 8 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

Προβλέπει το σχέδιο νόμου πως ο σύλλογος διδασκόντων δεν απαρτίζεται πλέον από το σύνολο των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, αλλά μόνο από τους μόνιμους, μιας και μόνο αυτοί μπορούν να τοποθετηθούν έναντι των υποψηφίων: ακρωτηριασμένος Σύλλογος Διδασκόντων σε ρόλο γνωμοδοτικό. Μπαίνει από το παράθυρο λοιπόν μια ρύθμιση που θα τη βρούμε μπροστά μας! Και επειδή οι εκπαιδευτικοί προφανώς είμαστε επιπόλαιοι για το ΥΠΕΘ, ορίζονται και οι ερωτήσεις αξιολόγησης των υποψηφίων… Είναι δε τόσο αστεία τα ερωτήματα και τόσο ανοικτές οι απαντήσεις των συμμετεχόντων (Συμφωνώ/Διαφωνώ) που μόνο υποβαθμίζουν επιπρόσθετα τη διαδικασία.

Το σχέδιο νόμου είναι αναχρονιστικό και αποτελεί μια δήθεν ανανεωτική κόπια όσων ίσχυαν για δεκαετίες. Το συνονθύλευμα ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ νομοθετεί στο πόδι, εφαρμόζει μια πεπατημένη φιλελεύθερη εκπαιδευτική πολιτική, δίχως ίχνος ανανέωσης, εκδημοκρατισμού και φυσικά εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος. Το πρόβλημα υπερβαίνει το διοικητικό πλαίσιο εφαρμογής, μιας και αποτελεί μια ρυθμιστική/κανονιστική όψη του εκπαιδευτικού συστήματος, αγγίζοντας το πνεύμα και τη φιλοσοφία οργάνωσης και μεταρρύθμισής του σε συντηρητικά πρότυπα του παρελθόντος. Και αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Και απέναντι στην κυβερνητική τρικυμία, μια Ομοσπονδία όμηρος των εξαρτήσεών της. Σήμερα, κρίνει τη συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων ως πράξη ‘’αξιολόγησης’’. Αλήθεια, επί 2,5 χρόνια γιατί δεν ζητά επιτακτικά την κατάργηση του Π.Δ. 152/2013 για την οποία οι εκπαιδευτικοί όρθωσαν ανάστημα ακυρώνοντας σειρά σεμιναρίων το 2013 και 2014; Όπως τότε κάλυψε με την επαίσχυντη απόφασή της στη Γ.Σ. της ΔΟΕ, Ιούνιος 2013, τη βούληση των στελεχών εκπαίδευσης να προβούν σε αξιολόγηση που θα απόβαινε μοιραία για τους συναδέλφους (ψηφισμένη από ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ και ΑΕΕΚΕ), έτσι και σήμερα θέλει να κρυφτεί, αλλά δεν την αφήνει η χαρά.  Γιατί δεν προβαίνει σε επιστημονική και συνδικαλιστική αποδόμηση των αστείων 4 ερωτημάτων για τους υποψήφιους δ/ντές σχολικών μονάδων που θα κληθεί ο σύλλογος διδασκόντων τους να τους ‘’κρίνει’’; Γιατί η Ομοσπονδία δεν διεκδίκησε ήδη με ένδικα μέσα την αντισυνταγματικότητα του νόμου; Μήπως περιμένει πάλι να το πράξει η ‘’Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών ΠΕ’’, ένα μόρφωμα συνδικαλιστικής κάλυψης/εκπροσώπησης, που δρα προφανώς ως μοχλός της ΔΟΕ, όπως έπραξε και με το προηγούμενο νομοθέτημα ανάδειξης των Δ/ντών που προέβλεπε αποφασιστικό ρόλο στους συλλόγους διδασκόντων;

Γιατί δεν ομολογεί ρητά και ξεκάθαρα η ΔΟΕ πως ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ; Για άλλη μια φορά παρελκυστικά ζητά από τους συλλόγους διδασκόντων να ακυρώσουν τη διαδικασία, αλλά όχι από τα μέλη της στα ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ, ΑΙΡΕΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΝΑ ΑΠΕΧΟΥΝ ΑΥΤΗΣ! ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ! ΟΙ ΑΙΡΕΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΟΜΩΣ ΤΟ ΘΕΛΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ Η ΔΟΕ; Επίσης, τη στιγμή που καλεί σε αποχή από τη διαδικασία, η ίδια με ασθμαίνουσα ανακοίνωσή της ΖΗΤΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΦΘΑΝΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ Δ/ΝΤΕΣ!!! Δέσμια των εξαρτήσεών της ζητά από τους εκπαιδευτικούς να απέχουν, αλλά αιτείται παράτασης χρόνου για να προλάβουν οι δ/ντές!!!

Η ΚΡΙΣΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ

ΕΝΙΑΙΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ Π.Ε. ΝΟΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

f/b: Ενιαίοι Ανεξάρτητοι Εκπαιδευτικοί Χαλκιδικής

http://anexartitoihalkidikis.blogspot.gr/